Obłok wdziera się na niebo zachodniego malarstwa od średniowiecza aż po wiek XIX.Jest nie tyle fragmentem opisu, ile elementem semiotyki obrazu - grafem, którego funkcja zmienia się w ...
Pisarstwo Louisa Marina, wkraczając w konstytutywną dla znaku-przedstawienia przejrzystość i nieprzejrzystość, ujawnia swoją siłę krytyczną i pokazuje, jak – od historycznego malarstwa po mar...
Drugi tom Historii doktryn artystycznych zawiera najważniejsze teksty o sztuce powstałe w XVI wieku – wieku renesansu i reformacji. Wśród autorów zebranych w tej antologii są ni...
Opisy gotyckich katedr to bardzo szczególny wątek, który biegnie na skraju wielkiej tkaniny literatury. Dotyczy grona wtajemniczonych, którzy niby spiskowcy podawali sobie prze...
Książka jest próbą spojrzenia na problematykę performansu z trzech perspektyw. Pierwsza odnosi się do jego źródeł. Druga stanowi próbę scharakteryzowania głównych osi po...
"Coś się kończy, lecz nic się nie zaczyna. Zawsze jednak możemy się zabrać za pisanie na nowo Don Kichota". Pisząc te słowa w 1979 roku, nie wiedziałem jeszcze, że syndrom, na któr...
"Modele artystyczne stanowią jedyne w swoim rodzaju połączenie modelu naukowego i zabawowego, organizując intelekt i zachowanie jednocześnie. W porównaniu ze sztuką zabawa jest pozbawio...
„Ogród to więcej aniżeli motyw, czy forma ekspresji literackiej, to koncepcja, wyposażona w uniwersalne i transcendentne znaczenie, będąca wzorem myśli, pewną całościową ideą o otaczaj...