Wpływ bankowości M Jakość usług w zakresie satysfakcji klienta
Pandemia COVID-19 była dużym wyzwaniem dla branży finansowej w Etiopii, prowadząc do wzrostu liczby mobilnych usług bankowych, które stają się nową normą i koniecznością dla użytkowników usług finansowych. Badanie ma na celu empiryczne zbadanie wpływu jakości usług m-Banking na satysfakcję klientów banku Abisynii. Zastosowano ilościowe podejście badawcze oraz opisowy projekt badań z metodą badań ankietowych. Do zbierania danych wybrano biuro okręgowe we wschodnim Addis Abebie. Wyniki badania pokazały, że wymiary jakości e-usług są istotnym prekursorem satysfakcji klienta, a wśród wymiarów bezpieczeństwo, niezawodność i łatwość użytkowania mają ogromny wpływ na jakość e-usług i są one postrzegane przez bank Abisyński jako krytyczne. klienci. Stwierdzono, że wszystkie sześć predyktorów - niezawodność, wydajność, bezpieczeństwo, szybkość reakcji, empatia i łatwość użycia - pozytywnie wpływa na satysfakcję klientów bankowości mobilnej banków Abisynii. W związku z tym w badaniu zaleca się, aby kierownictwo banku w Abisynii jako usługodawca zwracało szczególną uwagę na zidentyfikowane wymiary, w szczególności na łatwość użytkowania i niezawodność usług bankowości mobilnej.