Wdrażanie funkcji jakości i jej zastosowania
Quality Function Deployment (QFD) to narzędzie, które może pomóc ulepszyć istniejące procesy, koncentrując energię i uwagę na wysiłkach, które zapewnią najlepsze rezultaty. QFD działa poprzez identyfikację i priorytetyzację wymagań i oczekiwań klientów. Następnie można wykorzystać te informacje, aby z większą pewnością skupić się na ważnych wymaganiach klienta jako punkt wyjścia do zdefiniowania takich rzeczy, jak wymagania dotyczące produktu, cechy projektowe, procesy produkcyjne lub wymagania dotyczące wsparcia. Wysiłek i dyscyplina Wdrażania Funkcji Jakości daje najlepsze rezultaty w sytuacjach, w których wymagania klienta nie zostały lub nie mogą być ostro zdefiniowane, wymagań tych nie można spełnić za pomocą konwencjonalnych procesów lub praktyk lub elementów działalności, które muszą współpracować, aby zapewnić wymagania mają rozbieżne lub sprzeczne cele.