Uczestnictwo konsumentów w ramach organizacji pozarządowej
Przy wsparciu ze strony CCS Disability Action NZ i Uniwersytetu Otago, prowadzony jest wstępny projekt badawczy mający na celu najlepsze możliwe sposoby włączenia konsumentów obsługiwanych przez CCS na poziomie lokalnym do jego misji. W warsztatach uczestniczyły osoby niepełnosprawne, pracownicy CCS oraz inne zainteresowane strony. Aktywizacja na rzecz praw osób niepełnosprawnych oraz ruchy na rzecz integracji społecznej odegrały znaczącą rolę w tworzeniu strategii włączania osób niepełnosprawnych do szerszej społeczności. Wyniki warsztatów pokazały, że odbiorcy usług CCS byli mocno przywiązani do wartości organizacji i chcieli być w pełni zaangażowani, zarówno jako uczestnicy wskazówek organizacji CCS Disability Action w zakresie świadczenia usług, jak i rozwoju roli rzecznictwa na rzecz osób niepełnosprawnych. Koncepcja pozwalająca populacji użytkowników usług na udział w tworzeniu strategii organizacyjnych jest teoretycznie, z perspektywy konstrukcjonistycznej, krytyczna dla zwiększenia odpowiedzialności organizacji wobec użytkowników i jest pojmowana jako podział władzy, który doprowadzi zarówno do zmian, jak i wzrostu.