UŻYWANIE JĘZYKA I PREFERENCJE JĘZYKOWE NA UNIWERSYTECIE AFRYKAŃSKIM
UŻYWANIE I PREFERENCJE JĘZYKOWE NA UNIWERSYTECIE AFRYKAŃSKIM Celem badania było zbadanie używania języka i preferencji językowych studentów Rachunkowości i Zarządzania na Uniwersytecie w Botswanie. Badanie miało między innymi na celu zbadanie związku między używaniem języka a preferencjami językowymi. Uzyskano szereg ogólnych ustaleń. Po pierwsze, wszyscy uczniowie są dwujęzyczni w języku angielskim i Setswana lub innym języku. Po drugie, języków ojczystych uczniów było mniej niż języków, którymi potrafili się posługiwać. Jeśli chodzi o używanie języków w różnych dziedzinach, wyciągnięto kilka interesujących wniosków. Po pierwsze, rodzina jest domeną, w której używane są wszystkie języki, w tym języki ojczyste, ale Setswana jest używana znacznie szerzej niż wszystkie inne. Inne domeny, takie jak szkoła, biuro i sklep, są całkowicie zdominowane przez używanie języka Setswana i angielskiego. Odkrycia dotyczące preferencji językowych są niemal identyczne z wynikami dotyczącymi używania języka w różnych dziedzinach. Angielski i Setswana są preferowane w stosunku do innych języków we wszystkich domenach. Ogólnie rzecz biorąc, oczywiste jest, że preferencje językowe uczniów są oparte na formalnym lub nieformalnym kontekście użycia.