0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

The Simulation Hypothesis

(Książka)

An MIT Computer Scientist Shows Why AI, Quantum Physics and Eastern Mystics All Agree We Are In a Video Game

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
55,08 zł
Stan magazynowy:
Towar na zamówienie
Dostępność:
3-5 dni
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Zamówienia od 299 zł wysyłamy GRATIS!
- Zamów z DPD (kurier lub punkty) do 19:30, a Twoją paczkę wysyłamy jeszcze dziś i dostarczymy jutro!
Uwaga! Dotyczy dni roboczych (poniedziałek-piątek, z bez dni wolnych od pracy) oraz towarów dostępnych w magazynie. Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski, jeśli wartość zamówienia przekroczy 500 zł nie oferujemy płatności przy odbiorze.

Przedpłata (Przelewy24)         do 299 zł   od 299 zł
ORLEN Paczka
9,99 zł 0 zł
Odbiór w Punktach Poczta, Żabka 10,99 zł 0 zł
Pocztex 11,99 zł 0 zł
InPost Paczkomaty 24/7
13,99 zł  0 zł
Kurier DPD
12,49 zł 0 zł
Punkty odbioru DPD
10,99 zł 0 zł
Odbiór w Księgarni PWN
0 zł 0 zł



Płatność przy odbiorze         do 299 zł   od 299 zł
Odbiór w Punktach Poczta, Żabka 14,99 zł 0 zł
Pocztex 15,99 zł 0 zł
Kurier DPD
16,49 zł 0 zł
Dodaj do schowka

The Simulation Hypothesis

The Simulation Hypothesis, by best-selling author, renowned MIT computer scientist and Silicon Valley video game designer Rizwan Virk, is the first serious book to explain one of the most daring and consequential theories of our time.  Riz is the Executive Director of Play Labs @ MIT, a video game startup incubator at the MIT Game Lab.

Drawing from research and concepts from computer science, artificial intelligence, video games, quantum physics, and referencing both speculative fiction and ancient eastern spiritual texts, Virk shows how all of these traditions come together to point to the idea that we may be inside a simulated reality like the Matrix.

The Simulation Hypothesis is the idea that our physical reality, far from being a solid physical universe, is part of an increasingly sophisticated video game-like simulation, where we all have multiple lives, consisting of pixels with its own internal clock run by some giant Artificial Intelligence.  Simulation theory explains some of the biggest mysteries of quantum and relativistic physics, such as quantum indeterminacy, parallel universes, and the integral nature of the speed of light.

Recently, the idea that we may be living in a giant video game has received a lot of attention:

“The chances that we not in a simualtion is one in billions.'  -Elon Musk

“I find it hard to argue we are not in a simulation.” -Neil deGrasse Tyson

“We are living in computer generated reality.” -Philip K. Dick

Video game technology has developed from basic arcade and text adventures to MMORPGs.  Video game designer Riz Virk shows how these games may continue to evolve in the future, including virtual reality, augmented reality, Artificial Intelligence, and quantum computing. This book shows how this evolution could lead us to the point of being able to develop all encompassing virtual worlds like the Oasis in Ready Player One, or the simulated reality in the Matrix. 

While the idea sounds like science fiction, many scientists, engineers, and professors have given the Simulation Hypothesis serious consideration. Futurist Ray Kurzweil has popularized the idea of downloading our consciousness into a silicon based device, which would mean we are just digital information after all. Some, like Oxford lecturer Nick Bostrom, goes further and thinks we may in fact be artificially intelligent consciousness inside such a simulation already!  

But the Simulation Hypothesis is not just a modern idea.  Philosophers like Plato have been telling us that we live in a “cave” and can only see shadows of the real world. Mystics of all traditions have long contended that we are living in some kind of “illusion “and that there are other realities which we can access with our minds. While even Judeo-Christian traditions have this idea, Eastern traditions like Buddhism and Hinduism make this idea part of their core tradition?—?that we are inside a dream world (“Maya” or illusion, or Vishnu’s Dream), and we have “multiple lives” playing different characters when one dies, continuing to gain experience and “level up” after completing certain challenges.  Sounds a lot like a video game!

Whether you are a computer scientist, a fan of science fiction like the Matrix movies, a video game enthusiast, or a spiritual seeker, The Simulation Hypothesis touches on all these areas, and you will never look at the world the same way again!
 

  • Kategorie:
    1. Książki obcojęzyczne »
    2. Książki obcojęzyczne - nauki ścisłe i przyrodnicze
  • Język wydania: angielski
  • EAN: 9780983056904
  • Liczba stron: 332
  • Wymiary: 15.2x22.9cm
  • Data premiery: 01.01.2019
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Kurier DPD - dostawa 1 dzień roboczy
    • Punkty odbioru DPD - dostawa 1 dzień roboczy
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • ORLEN Paczka - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Pocztex (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.

Inni Klienci oglądali również

60,78 zł 89,00 zł
Do koszyka

SolidWorks Simulation 2020

Opanuj środowisko SolidWorks Simulation 2020!Poznaj możliwości symulacyjne SolidWorksaNaucz się przeprowadzać analizy strukturalneSprawdzaj swoje projekty pod kątem wytrzymałościSolidWorks to bardzo popularne rozwiązanie do proj...
74,47 zł 76,20 zł
Do koszyka

Edito Pro B1 Module - Vendre ses produits et services

Znajomość francuskiego to atut w biznesie! Edito Pro B1 pomaga rozwijać kompetencje w tym języku i ma na celu jak najlepsze przygotowanie uczniów na realia życia zawodowego.Modułowa wersja Edito Pro B1 została opracowana z myślą o sp...
17,08 zł 27,90 zł
Do koszyka

Lalo gra na bębnie

Kiedy Lalo zaczyna grać na bębnie, deszcz wtóruje mu do rytmu. Pim-pim-pom. Kap-kap-kap. Żaba zaczyna śpiewać. Kum-kum-kum...Po chwili swoim graniemLalo budzi słońce!Bam-bam-baaaam!I całą swoją rodzinę.Razem s...
465,13 zł
Do koszyka

Virtual Simulation in Nursing Education

Learn best practices for successfully integrating virtual simulation into nursing curriculumWritten for students in nurse educator programs, nursing faculty, and other health care educators, Virtual Simulation in ...
371,96 zł
Do koszyka

CFD Simulation and Optimization

In this paper, the computational fluid dynamics (CFD) method has been used to simulate the gas flow and the catalytic hydrogenation process of the C-2 hydrogenation adiabatic reactor in a practical ethylene production unit of a chemical plant. The lami...
269,02 zł
Do koszyka

Modeling and Simulation of Surface Grinding Process

The grinding process has been a topic of extensive research for the last 20 years, a complete understanding of the process has yet to be achieved. It is partly due to the fact that grinding is a complex process in that a large number of abrasive grains...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!