0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Telling Your Data Story

(Książka)

Data Storytelling for Data Management

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
118,25 zł
Stan magazynowy:
Towar na zamówienie
Dostępność:
3-5 dni
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Zamówienia od 299 zł wysyłamy GRATIS!
- Zamów z DPD (kurier lub punkty) do 19:30, a Twoją paczkę wysyłamy jeszcze dziś i dostarczymy jutro!
Uwaga! Dotyczy dni roboczych (poniedziałek-piątek, z bez dni wolnych od pracy) oraz towarów dostępnych w magazynie. Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski, jeśli wartość zamówienia przekroczy 500 zł nie oferujemy płatności przy odbiorze.

Przedpłata (Przelewy24)         do 299 zł   od 299 zł
ORLEN Paczka
9,99 zł 0 zł
Odbiór w Punktach Poczta, Żabka 10,99 zł 0 zł
Pocztex 11,99 zł 0 zł
InPost Paczkomaty 24/7
13,99 zł  0 zł
Kurier DPD
12,49 zł 0 zł
Punkty odbioru DPD
10,99 zł 0 zł
Odbiór w Księgarni PWN
0 zł 0 zł



Płatność przy odbiorze         do 299 zł   od 299 zł
Odbiór w Punktach Poczta, Żabka 14,99 zł 0 zł
Pocztex 15,99 zł 0 zł
Kurier DPD
16,49 zł 0 zł
Dodaj do schowka

Telling Your Data Story

The Data Whisperer's practical guide to explaining and understanding the strategic value of data management. The need for data management is everywhere across your company. The value of every digitally transformative customer-facing initiative, every data science and analytics-based project, every as-a-service offering, every foray into e-commerce, and every enterprise software implementation is inextricably linked to the successful output of data management efforts. Although it is a simple function of garbage in garbage out, that slogan rarely drives any sustainable executive action. We need to tell a better data story.


Data Storytelling is probably the hottest non-technical trend in the technology-related space. But it does not directly support data management because it is focused on analytics or telling stories with data. So, it is time to expand the realm of Data Storytelling to recognize the role of data management by telling stories about data.


Learn how to secure stakeholder involvement and executive commitment to fund and support data management as a systematic, consistent, fundamental part of your business. This book is for:

  • Data management leaders trying to explain your value to C-Level and business stakeholders. As a practitioner, you may already know how to fix your data, but your business leaders ignore your advice. When you explain data management to the business, they may nod "yes" on the outside, but they nod off on the inside.
  • Business stakeholders trying to comprehend why data management is important. Many business people may be frightened, threatened, intimidated, or at the very least confused and bewildered by the techno-babble often associated with data-related conversations. If you want to know more about why data management needs to be a strategic imperative in your organization, you'll learn it here in simple terms.
  • Data scientists looking to understand better how you connect to "The Business." A recurring struggle I hear from data scientists is the need to get "closer to business." If you are a data scientist, then you need to understand your company's data story. The more you can align your work to the core value your company delivers, the more successful you will be. This book will help you discover the essence of why data brings value to your business.
  • Anyone interested in understanding the business value of data management. I offer simple explanations about why data management is essential for your organization. Without going deep into technical concepts and processes, I focus on the business-related outputs. I share ways you can think about what foundational data does. Its importance is vital for the future of your enterprise.


Since this is a book about telling data stories, I share it through stories divided into five sections:

  1. My data story. Why I know what I know and why you should listen to me.
  2. Everyone's data story. A collection of classic, foundational data situations relevant to all enterprises.
  3. Framing your data story. A set of simple frameworks about data value.
  4. Selling your data story. Tips on creating a compelling narrative.
  5. Building your data story. Why you must align with the strategic intentions of your enterprise.


  • Kategorie:
    1. Książki obcojęzyczne »
    2. Książki obcojęzyczne - nauki ekonomiczne
  • Język wydania: angielski
  • EAN: 9781634628952
  • Liczba stron: 196
  • Wymiary: 15.2x22.9cm
  • Data premiery: 01.01.2020
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Kurier DPD - dostawa 1 dzień roboczy
    • Punkty odbioru DPD - dostawa 1 dzień roboczy
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • ORLEN Paczka - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Pocztex (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.

Inni Klienci oglądali również

26,81 zł 39,99 zł
Do koszyka

Komiks paragrafowy Your Town Twoje miasto

Dziki zachód to miejsce dla prawdziwych twardzieli. Niełatwe jest tu życie bandziora, ale jeszcze trudniejsze – uczciwego obywatela. Zwłaszcza jeśli trzeba będzie zarządzać miastem w środku prerii.Wciel się w rolę burmistrza mi...
30,94 zł 50,00 zł
Do koszyka

Managing Your Migraine

One in seven people suffer from migraine and women are three times more likely to suffer from migraine than men. In 2016, the WHO ranked migraine as the second cause of disability after low back pain in the world. So why do we still know so...
25,94 zł 44,90 zł
Do koszyka

I Want Your Life

Emma Douglas studiuje dziennikarstwo na uniwersytecie w Pensylwanii. Podobnie jak inni studenci z uwagą śledzi artykuły ukazujące się w plotkarskiej gazecie uczelnianej „Last but not Least”. W zasadzie to pismo jest prawdziwą biblią dla stu...
157,85 zł
Do koszyka

Transform Your Teaching with Universal Design for Learning

Whether you're already familiar with UDL but haven't had the time to think through implementation strategies or are brand new to UDL, Transform Your Teaching with Universal Design for Learning: Six Steps to Jumpstart Your Practice
273,76 zł
Do koszyka

Enhancing your child's pearly whites

Early Childhood Caries (ECC) is a complex disease, which commonly involves the maxillary primary incisors within a month of their eruption and rapidly spreads to involve other primary teeth as well. Due to its aggressive nature of, demineralized and hy...
17,12 zł 22,00 zł
Do koszyka

Disney Toy Story 4 Popatrz i znajdź

Zabawki znów wkraczają do akcji! Wypatruj Chudego, Buzza i pastereczki Bou oraz ich przyjaciół na ośmiu fantastycznych planszach, zainspirowanych filmem Toy Story 4. Potem przejdź na koniec książki, aby sprawdzić się w wielu nowych wyzwan...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!