0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Strategia błękitnego oceanu

(Twarda)

Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Strategia błękitnego oceanu

Myślenie o sukcesie firmy w warunkach silnej konkurencji sprowadza się zwykle do szukania innowacji, które pozwolą wyrwać przeciwnikowi jak największy kawałek, ale wciąż tego samego terytorium. Autorzy dowodzą, że strategie rozwoju przedsiębiorstw tworzone w odniesieniu do zachowań konkurencji nigdy nie przynoszą sukcesu. Twierdzą, że jedyną skuteczną metodą jest poszerzenie granic owego terytorium, tak by problem konkurencji stał się nieistotny.
W książce podważającej wszystko, o czym sądziliśmy, że jest naszą wiedzą na temat tego, co jest potrzebne do osiągnięcia strategicznego sukcesu.
Firmy od dawna angażują się w otwarte konkurowanie w pogoni za trwałym, zyskownym wzrostem. Walczą o przewagę nad konkurencją, toczą boje o udział w rynku i starają się różnicować ofertę. Jednak w dzisiejszych przepełnionych konkurentami branżach, wynikiem takiego konkurowania jest jedynie "czerwony ocean" rywali walczących o kurczącą się pulę zysków. W. Chan Kim i Renée Mauborgne twierdzą, że podczas, gdy większość firm konkuruje w takich czerwonych oceanach, strategia ta z niewielkim i coraz mniejszym prawdopodobieństwem może doprowadzić do zyskownego wzrostu w przyszłości.
Opierając się na badaniach 150 posunięć strategicznych obejmujących ponad stuletni okres i trzydzieści branż, Kim i Mauborgne twierdzą, że firmy, które osiągną wiodącą pozycję w przyszłości odniosą swój sukces nie dzięki zwycięstwu na konkurentami, lecz przez stworzenie "błękitnych oceanów" bezspornej przestrzeni rynkowej, będącej doskonałym środowiskiem dla wzrostu. Takie posunięcia strategiczne, określane mianem "innowacji wartości" - prowadzą do wielkich skoków wartości zarówno dla firm, jak i ich klientów, pozostawiając rywali w tyle i uwalniając nowy popyt.

  • Kategorie:
    1. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Edukacja
  • Redakcja: Anna Żółcińska
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 8388970364
  • EAN: 9798388970367
  • Liczba stron: 336
  • Wymiary: 16.0x23.0cm
  • Waga: 0.73kg
  • Tytuł oryginalny: Blue Ocean Strategy. How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Punkty partnerskie ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.

Inni Klienci oglądali również

58,65 zł 69,00 zł
Do koszyka

Utylitaryzm O wolności

Wznowienie dwóch głośnych rozpraw jednego z głównych teoretyków utylitaryzmu angielskiego, Johna Stuarta Milla. Poglądy Milla zachowały swą aktualność, stwierdzić wypada, iż kultura polityczna każdego kraju pozostaje w wyraźnej zal...
33,98 zł 52,00 zł
Do koszyka

O oświeconej niewiedzy

Mikołaj z Kuzy (właśc. Nicolaus Krebs, 1401?1464, niemiecki teolog i kanonista, kardynał, pełen ducha ekumenizmu żywy umysł średniowiecza/renesansu) pisał śmiało o Bogu, z góry zapowiadając, że wie o nim najwięcej, ponieważ nic nie wie. Ta parad...
29,82 zł 42,90 zł
Do koszyka

O jedno cię proszę

Ponad milion sprzedanych egzemplarzy – tylu czytelników nie może się mylić! 36 tygodni na liście bestsellerów „New York Timesa”, prawa kupione przez wydawnictwa z 32 krajów, a w przygotowaniu serial na podstawie k...
18,81 zł 27,00 zł
Do koszyka

Mądry o czasie

Nic nie zmusza nas tak skutecznie do zdefiniowania naszego systemu wartości jak dzieci i relacja kobiety z mężczyzną. Ogrom decyzji, które musimy podjąć, wzbudza wciąż kolejne pytania. Każda z nich ma wpływ na przyszłość tych, których tak...
33,41 zł 40,00 zł
Do koszyka

Mała książeczka o współpracy

Każdy czasem słyszy w zwykłych rozmowach, biznesie czy mediach, że trudno współpracować. Gdy robimy coś razem, to często nazywamy to współpracą. Powstaje pytanie, czy jest to po prostu robienie czegoś razem, czy też dużo bardziej skomplik...
32,80 zł 35,00 zł
Do koszyka

Spory o Grossa

Godne podkreślenia i wyróżnienia jest to, że wśród istniejących już badań tego tematu Paweł Dobrosielski obiera drogę odrębną i proponuje swoją własną autorską problematyzację. (...) Jego podstawowym zamierzeniem jest nie tyle odtworzenie...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!