Społeczne reprezentacje profesjonalizacji nauczycieli
Książka ta jest zilustrowana jako książka dydaktyczna i edukacyjna. Zajmuje się ona społecznymi reprezentacjami profesjonalizacji nauczycieli według struktury kształcenia. Celem ogólnym jest analiza społecznych reprezentacji profesjonalizacji nauczycieli wśród nauczycieli, którzy studiowali w ENS i na wydziałach. Charakter tego opracowania jest zróżnicowany. Opiera się na centralnej teorii rdzenia (Abric, 1976) reprezentacji społecznych. Wyniki pokazują, że elementy "szkolenie" i "kompetencja" należą do centralnego rdzenia struktury społeczno-poznawczej nauczycieli normatywnych, natomiast elementy "szkolenie", "kompetencja" i "powołanie" nauczycieli opuszczających wydziały. Jeśli chodzi o organizację semantyczną, to różni się ona w zależności od kategorii nauczyciela. Należy zauważyć, że struktura kształcenia nauczycieli ma wpływ na reprezentacyjną wizję profesjonalizacji zawodu.