Rozwój edukacyjny i społeczny uczniów szkół podstawowych Dolnego Śląska
Nauka rozpoczyna się w dość wczesnym wieku, gdy tylko funkcje poznawcze dziecka stają się aktywne. Nie kończy się ona nigdy aż do późnej starości. Konieczne jest zaangażowanie dzieci w działania w dzieciństwie, które umożliwią im rozwój w stosunku do ich wieku. Szkoła jest idealnym miejscem, aby to osiągnąć. Jednak równomierne rozmieszczenie szkół, zwłaszcza na obszarach wiejskich, pozostaje wyzwaniem. W niniejszym opracowaniu zaproponowano zbadanie, w jaki sposób bliskość szkoły wpływa na rozwój edukacyjny i społeczny uczniów szkół podstawowych na obszarach wiejskich Mwanza w Tanzanii. W badaniu zastosowano projekt studium opisowego. Populacją docelową były wszystkie ośrodki ECDE i szkoły podstawowe na terenie wiejskiej Mwanzy. Próba 106 uczestników została wybrana losowo z 22 szkół. Dane zebrano za pomocą kwestionariuszy i wywiadów. Zebrane dane zostały przeanalizowane przy użyciu SPSS. W wyniku przeprowadzonych badań wyciągnięto dwa wnioski. Po pierwsze, okazało się, że bliskość szkoły wpływa na rozwój społeczny dziecka. Stwierdzono również, że bliskość szkoły ma wpływ na rozwój edukacyjny dziecka.