0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Punkt widzenia w metaforyce dziennikarzy sportowych. Modele metaforyczne i pryzmaty konceptualne

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2014

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Rafał Siekiera

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Punkt widzenia w metaforyce dziennikarzy sportowych. Modele metaforyczne i pryzmaty konceptualne

Książka Rafała Siekiery, bazując na osiągnięciach lingwistyki komunikacyjnej, interakcyjnej, kognitywistycznej, zwraca uwagę na stylistykę wybranych gatunków wypowiedzi medialnych o tematyce sportowej. Autor zajmuje się problemami konceptualnymi i tekstotwórczymi ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji poprzez metaforę. Okazuje się, że jest to komunikacja bardzo skuteczna, wziąwszy pod uwagę choćby tylko ogromną oglądalność transmisji sportowych w telewizji. Bez komentarza werbalnego straciły by one wiele na swej atrakcyjności. Praca jest wybitnie dyskursywna, ma wartki tok dowodzenia, zjawiska analizowane są wszechstronnie, problemowo. Częste odwołania do psychologii poznania wzbogacają wartość merytoryczną rozprawy o związki między językiem a poznaniem. Książka ujawnia walory języka radiowo-telewizyjnych komentatorów sportowych, takie jak barwność, oryginalność sformułowań, silną indywidualizację, kreatywność, emocjonalność.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Literatura popularnonaukowa
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7969-128-9
  • ISBN druku: 978-83-7969-128-9
  • Liczba stron: 196
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów                                          		9
Wprowadzenie                                          		11

Rozdział 1. Rola punktu widzenia w procesie ludzkiego poznania            		15

1.1. Konceptualizacja a postrzeganie wzrokowe                                          		15
1.2. Spostrzeganie, interpretowanie, konceptualizacja, wyobraźnia                       		18
1.3. Charakterystyka kategorii punktu widzenia                                          		24
1.4. Konwencjonalne i indywidualne punkty widzenia                                       		31
1.5. Punkt widzenia a presupozycja                            		35
1.6. Komunikacja jako współzawodnictwo. Rywalizacja punktów widzenia             		37
1.7. Zmiana punktów widzenia. Teoria empatii                         		40
1.8. Perswazyjne oddziaływanie za pomocą punktu widzenia                             		45
Podsumowanie                                        		47

Rozdział 2. Punkt widzenia w metaforze                              		51

2.1. Zjawiska podobieństwa i profilowania                        		51
2.2. Podobieństwo a metafora. Asymetria podobieństwa                                     		55
2.3. Metafora – różne ujęcia                                 		59
2.4. Modele metaforyczne i pryzmaty konceptualne                                       		65
2.5. Metafora a punkt widzenia                              		68
Podsumowanie                                        		70

Rozdział 3. Modele metaforyczne i pryzmaty konceptualne  w metaforyce komentatorów sportowych                                            		73

3.1.	Charakterystyka sytuacji komunikacyjnej w mediach masowych                      	73
3.2.	Charakterystyka materiału radiowo-telewizyjnego                                  	77
3.3.	Wyniki analizy materiału radiowo-telewizyjnego. Modele metaforyczne  i pryzmaty konceptualne w języku komentatorów sportowych                                  	79
3.3.1.	Modele metaforyczne w materiale radiowo-telewizyjnym                    	85
3.3.1.1. WOJNA                                 		85
3.3.1.2. ROZRYWKA                                 		93
3.3.1.3. BUDOWNICTWO                              		97
3.3.1.4. MOTORYZACJA                           		99
3.3.1.5. RELIGIA                                 		100
3.3.1.6. GOSPODARKA                            		101
3.3.1.7. MECHANIKA                             		102
3.3.1.8. VARIA                                  		102
Podsumowanie 		105

Rozdział 4. Modele metaforyczne i pryzmaty konceptualne  w metaforyce dziennikarzy prasowych                                         		111

4.1.	Wyniki analizy materiału prasowego. Modele metaforyczne i pryzmaty konceptualne                                       	111
4.1.1.	Modele metaforyczne w materiale prasowym	115
4.1.1.1.	WOJNA 	115
4.1.1.2.	ROZRYWKA 	123
4.1.1.3.	GOSPODARKA 	127
4.1.1.4.	HAZARD 	131
4.1.1.5.	BUDOWNICTWO 	133
4.1.1.6.	NAUKA 	135
4.1.1.7.	RELIGIA 	137
4.1.1.8.	MECHANIKA 	139
4.1.1.9. MOTORYZACJA                           		141
4.1.1.10. ŻEGLUGA		142
4.1.1.11. VARIA 	143	
4. 2. Wnioski z analizy           149 		
Podsumowanie			153

Rozdział 5. Narzucanie punktu widzenia w świetle teorii empatii. Znaczniki iluzji  		159

5.1. Znaczniki iluzji		159
5.2.	Negacyjność metafory 	161
5.3.	Znaczniki iluzji a metafora. Analiza znaczników iluzji w języku dziennikarzy sportowych				163 	
5.4.	Znaczniki iluzji a punkt widzenia 	168
Podsumowanie			171	

Rozdział 6. Wnioski końcowe			175 		

Bibliografia			183	
Spis rysunków i tabel			187	
Aneks: Modele metaforyczne i pryzmaty konceptualne w materiale prasowym 				189	
Indeks nazwisk			195	

Inni Klienci oglądali również

13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
16,94 zł 24,20 zł
Do koszyka

Noni. Polinezyjski sekret zdrowia

Uzdrawiające właściwości noni, czyli morwy indyjskiej, są znane Polinezyjczykom od stuleci. Czas, abyś i Ty z nich skorzystał. Autorka przedstawia niesamowite walory lecznicze noni i produkowanego z niego soku. Jego spożywanie zalecane jest przy chorob...
74,10 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Filozofia dziejów filozofii. Silne i słabe modele

Powstanie filozofii dziejów filozofii jako organicznej części systemowej formy filozofowania jest związane z ruchem niemieckiej myśli filozoficznej pierwszych trzydziestu lat XIX wieku. Jej twórcą jest Georg Wilhelm Friedrich Hegel, kt&oa...
12,18 zł 13,53 zł
Do koszyka

Do niewidzenia, do niejutra

Kobieta, mężczyzna, dwupokojowe mieszkanie, jedna doba – można by rzec: mocno ograniczona czasem i przestrzenią akcja. I byłaby to nawet prawda, gdyby bohaterowie, opowiadając siebie, raz po raz tych granic nie przekraczali.Gdyby autorka przez t...
7,27 zł 8,08 zł
Do koszyka

20 technik psychologicznych z metaforycznymi kartami asocjacyjnymi

Książka opisuje techniki psychologiczne z wykorzystaniem metaforycznych kart asocjacyjnych. Na przykład: „Jak zatrzymać grę „Współzależność”? „Czy istnieje zbawienie dla neurotyka?” „Jak interpretować sny?&rdq...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!