0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Przestrzenie muzyczne w polskim teatrze współczesnym - 04 Performatywny wymiar muzyki scenicznej; Zakończenie; Bibliografia

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2017

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Magdalena Figzał

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Przestrzenie muzyczne w polskim teatrze współczesnym - 04 Performatywny wymiar muzyki scenicznej; Zakończenie; Bibliografia

Książka Przestrzenie muzyczne w polskim teatrze współczesnym prezentuje różnorodne sposoby funkcjonowania muzyki w polskim teatrze dramatycznym ostatniego dwudziestopięciolecia. Odnosząc się do twórczości wybranych reżyserów i współpracujących z nimi kompozytorów autorka podejmuje szereg zagadnień teoretycznych, ściśle wiążących się z obecnością muzyki w przedstawieniu teatralnym: począwszy od kwestii związanych z percepcją muzyki scenicznej, przez klasyfikację zjawisk akustycznych w teatrze oraz wpływ nowych mediów na sposób kształtowania dźwięku, aż po różnorodne ujęcia znaczenia muzycznego. Ogniwem spajającym poszczególne fragmenty monografii jest kategoria przestrzeni muzycznej, którą w najbardziej ogólnym i metaforycznym sensie rozumieć należy tu jako pewien specyficzny sposób funkcjonowania dźwiękowości w przedstawieniu teatralnym. Analizując inscenizacje takich twórców, jak Jerzy Jarocki, Jerzy Grzegorzewski, Krystian Lupa, Andrzej Dziuk, Krzysztof Warlikowski czy Jan Klata, autorka stara się nie tylko zwrócić uwagę na szczególną istotność warstwy muzycznej spektaklu teatralnego, ale przede wszystkim wskazać możliwe metody i narzędzia służące jej badaniu.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Sztuka
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Kulturoznawstwo
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-226-3164-5
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wstęp / 7

ROZDZIAŁ I Muzyka i teatr – rys historyczny
Od syntezy do hierarchii / 25
Narodziny tragedii z ducha muzyki, czyli teoretyczne próby powrotu do antycznej jedności sztuk / 32
Wagner i Gesamtkunstwerk / 39
Muzyka sceniczna w okresie reformy teatru / 43

ROZDZIAŁ II Percepcja muzyki w przedstawieniu teatralnym
Przestrzenie dźwiękowe / 55
Muzyka, hałas i cisza / 60
O dźwiękowości w teatrze i modelach jej percepcji / 63
Muzyczne znaczenia / 70
O „języku muzycznym” i jego negacji / 72
Muzyka w systemach znaków teatralnych / 80
ROZDZIAŁ III Muzyka i świat przedstawiony
Teatralna fonosfera w dobie nowych mediów / 87
Muzyka a fikcja teatralna / 96
„Zburzyć logikę muzyczną”: kompozycje Stanisława Radwana w inscenizacjach Jerzego Jarockiego i Jerzego Grzegorzewskiego / 109
Muzyczne pejzaże przedstawień Krystiana Lupy / 138
Kabaretowy żywioł muzyczny w spektaklach Andrzeja Dziuka i Teatru Witkacego w Zakopanem / 155
To ostatnia niedziela – songi w przedstawieniach Krzysztofa Warlikowskiego / 170
Covery, mash-upy, remiksy: „umuzycznienie” w spektaklach Jana Klaty / 187

ROZDZIAŁ IV Performatywny wymiar muzyki scenicznej
Od rozumienia do emergencji znaczenia / 205
Rytm a materialna obecność ciała / 212
Dźwiękowa przestrzeń performatywna / 228
Muzyka – ciało – proksemika / 239

Zakończenie / 251
Bibliografia / 257
Spis ilustracji / 266
Indeks osób / 269
Summary / 276
Résumé / 278
Zusammenfassung / 280

Inni Klienci oglądali również

17,37 zł 19,30 zł
Do koszyka

Przestrzenie starości

Tytuł książki Przestrzenie starości nie jest przypadkowy, wynika bowiem z faktu, iż mamy do czynienia z wielością wymiarów przestrzeni życiowej ludzi starszych. Doświadczają oni przestrzeni instytucjonalnej, fizycznej, symbolicznej, społecznej, ...
17,01 zł 18,90 zł
Do koszyka

Legendy Polskie

Legendy są to takie pałeczki w sztafecie pokoleń. Starsi przekazują je młodszym, żeby nie zaginęła pamięć o tym, co kiedyś było, co się dawno, dawno temu zdarzyło. I oczywiście każdy opowiada je po swojemu – coś od siebie doda, zmieni.
33,84 zł 37,60 zł
Do koszyka

Innowacje w polskiej nauce w obszarze nauk technicznych

Prace badawczo-rozwojowe są jednym z elementów napędzających rozwój techniki, technologii, a przede wszystkim stanowią podstawę przełomowych odkryć. Oddajemy w Twoje ręce monografię, w której zebrano przykłady polskich prac naukowy...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Stary świadek nowej historii Polski

Józef Tejchma, urodzony 14 lipca 1927 r. w Markowej, w rodzinie chłopskiej - historyk, współtwórca i lider ruchu młodowiejskiego, działacz polityczny i państwowy, dyplomata i publicysta.W latach 1968-1980 członek Biura Polity...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Filozofować po polsku. Źródłowość języka - uniwersalizm zagadnień

WprowadzenieI. Ryszard Wiśniewski w konkluzji artykułu, którego tematem jest sposóbuprawiania filozofii przez Władysława Tatarkiewicza (w tym tomie na s. 89–105),podzielił się następującą refleksją:Niepokoi f...
27,26 zł 30,29 zł
Do koszyka

Prawo polskie w nawiązaniu do prawa rzymskiego

Prawo prywatne, będące jednym z podstawowych działów prawa, odgrywa kluczową rolę w regulowaniu stosunków między jednostkami, czyli osobami fizycznymi i prawnymi, działającymi na równorzędnych pozycjach. Jego korzenie sięgają staro...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!