Podważanie maskulinizmu
Dyskursywne praktyki maskulinizmu mogą mieć wielorakie i złożone skutki w życiu uczestników edukacji. Podczas gdy hegemoniczna męskość stara się wywierać totalizującą siłę na życie kobiet i mężczyzn, którzy opierają się heteronormatywnym wektorom władzy, poszczególne podmioty społeczne kontynuują pracę na rzecz samorealizacji. Tworzenie spójnych narracji o sobie przez podmioty, które opierają się maskulinizmowi, dokonało się w różnych kontekstach edukacyjnych. Do tej pory jednak kwestie maskulinizmu w kontekstach edukacyjnych w Japonii nie były szeroko komentowane w publikacjach anglojęzycznych. Niniejsza książka pomaga wypełnić tę lukę dzięki zaangażowaniu w życie piętnastu interesariuszy edukacji w Japonii oraz etnograficznemu poziomowi szczegółowości trzech studiów przypadku. Zawiera ona jasny opis sposobu, w jaki psychoanalityczna teoria feministyczna jest wykorzystywana w interpretacji narracji historii życia oraz eksplorację tego, jak maskulinizm wpływa na jakość doświadczeń edukacyjnych ludzi. Książka zainteresuje krytycznie nastawionych uczestników procesu edukacji oraz tych, którzy zajmują się studiami nad płcią/seksualnością w Azji Wschodniej i poza nią.