Publikacja to jedyny na rynku tak obszerny poradnik dotyczący spraw o kontakty z dziećmi – zarówno z punktu widzenia osób uprawnionych do kontaktów, jak i tych, któ...
Przemiany społeczno-kulturowe, rozwój technologiczny, konsumpcjonizm oraz przeformułowanie hierarchii wartości może generować zagrożenia dla młodych ludzi. Pedagodzy, nauczyciele i rodzice b...
Jean-Marie Barbier jest profesorem w Conservatoire National des Arts et Métiers w Paryżu, gdzie utworzył Centrum Badań nad Kształceniem oraz Katedrę UNESCO Kształcenia i Praktyk Profesjonaln...
Monografia jest zbiorem refleksji na temat współczesnego świata i trudnych, dramatycznych zdarzeń, w których uczestniczymy, których jesteśmy świadkami. Jest próbą odzwie...
Książka stanowi tom pokonferencyjny XI Zjazdu Pedagogicznego i poświęcona jest zagadnieniu sformułowanemu jako: Przesilenie. Kręgi kryzysów kontekstów edukacji – wyzwanie dla pe...
Książka adresowana jest do tych, którzy na co dzień pracują z dziećmi – czy to w służbie zdrowia, w oświacie, instytucjach pomocy społecznej, czy w organizacjach pozarządowych, a także...
Profesor Jerzy Woźnicki to uczony działający w obszarach elektroniki i fotoniki w dziedzinie nauk technicznych. Prowadzi także badania w dyscyplinie nauki o polityce publicznej w dziedzinie nauk sp...
Kształcenie nauczycieli jest wyzwaniem dla uczelni wyższych. Przygotowanie kandydatów do tego zawodu wymaga wysokiej jakości oferty edukacyjnej, szczególnych kwalifikacji kadry akadem...
W poradniku omówione zostały najczęściej występujące problemy związane z przyznawaniem, wykorzystaniem i rozliczaniem dotacji dla przedszkoli, szkół i innych placówek prowadzon...
The publication represents the result of research carried out as part of the Jean Monnet project – EDUPOL Module “The European Integration Process. Double reunification through EU Educa...
„Niewidzialne dzieci”, „niewinne o?ary systemu sprawiedliwości” czy „ukryte o?ary prawa” to niektóre z utrwalonych w literaturze określeń odnoszących się ...
Dlaczego dzieci stają się częścią zjawiska, jakim jest prześladowanie? Czy cyberprzemoc różni się od tradycyjnego prześladowania? W jaki sposób można zapobiegać prześladowaniu w szkol...
Publikacja została opracowana z myślą o nauczycielach, metodykach i studentach wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej oraz arteterapii tak, by mogła stanowić dla nich wartościową ...
Tłumaczenie publikacji czołowego badacza inteligencji, twórczości i mądrości, Roberta J. Sternberga z Uniwersytetu Cornella w USA oraz austriackiej badaczki z Uniwersytetu w Klagenfurcie, Ju...
Celem głównym monografii jest identyfikacja poziomu transparentności dokonań polskich uniwersytetów z perspektywy zewnętrznych interesariuszy – w wymiarze finansowym i niefinans...
Czym jest ocenianie zachowania i czemu służy? Czy jest konieczne? Czy może sprzyjać rozwojowi uczniów i uczennic? Wielu nauczycieli, uczniów oraz rodziców zadaje sobie te pytan...
Celem książki jest rozpoznanie roli i znaczenia szkolnej czasoprzestrzeni oraz jej wielowymiarowości. Publikacja ukazuje jej rangę w tworzeniu codziennych interakcji oraz istotność w kreowaniu proc...
Publikacja jest przewodnikiem po zagadnieniach dotyczących budowania dobrych relacji w szkole, napisanym przez praktyka dla praktyków z głębokim przekonaniem, że dobrą edukację tworzy się za...
Uważam publikację za wartościową poznawczo nie tylko dla specjalistów. Jest barwnie napisana i losy życiowe bohaterek, same w sobie, są bardzo interesującą narracyjną autobiografią. W tej ks...
Uczestnictwo w edukacji dialogowej zmienia sposób patrzenia na proces uczenia się i stwarza podstawę rozwoju samodzielnego i krytycznego myślenia, ważnego dla stron tego dialogu – nauc...