Jean-Marie Barbier jest profesorem w Conservatoire National des Arts et Métiers w Paryżu, gdzie utworzył Centrum Badań nad Kształceniem oraz Katedrę UNESCO Kształcenia i Praktyk Profesjonaln...
Książka dotyczy przejawów, sposobu działania i skutków funkcjonowania metafor - zarówno werbalnych, jak i wizualnych - w wielu obszarach życia. Szczególną uwagę poświęco...
Książka powstała na podstawie wspomnień powojennej generacji studentów, a następnie nauczycieli akademickich Uniwersytetu Łódzkiego, reprezentujących różne dyscypliny: humanist...
Autorka książki podjęła bardzo ważny, bardzo aktualny, istotny teoretycznie i mający olbrzymie znaczenie praktyczne temat. Zauważalny brak zwartych opracowań teoretycznych oraz badań empirycznych d...
Podjęte w niniejszej eksploracji poszukiwania badawcze są ważnym elementem wzbogacającym naszą wiedzę o współczesnej emigracji zarobkowej Polaków do innych krajów Unii Europejs...
Książka prezentuje wielowątkową analizę poświęconą kulturze instytucjonalnej uniwersytetu. Autorka stosuje podejście filozoficzno-historyczne, kładąc nacisk na kontekst działania instytucji akademi...
Publikacja powstała z myślą O potrzebach tych pedagogów (nauczycieli, wychowawców, opiekunów), którzy borykają się z rozmaitymi trudnościami w relacjach z podopiecznymi ...
W monografii poruszono ważną z punktu widzenia funkcjonowania szkoły wyższej kwestię okresowych ocen pracowniczych. Podjęto próbę zidentyfikowania czynników związanych z prezentowanym...
Arteterapia dla dzieci i młodzieży. Scenariusze zajęć może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, pedagogów, metodyków, arteterapeutów oraz studentów wielu specjalności p...
Przedmiotem badań jest analiza rozwoju instytucji szkolnych oraz działań opiekuńczych i wychowawczych w guberni lubelskiej w latach 1864-1914 w okresie największego w dziejach Królestwa Pols...
Książka ukazuje się po decyzji o likwidacji, w czasie „wygaszania” gimnazjum. Zmiana organizacji kształcenia podstawowego nie zmieni problemów, przed którymi stoi dzisiaj ...
Książka ukazuje się po decyzji o likwidacji, w czasie „wygaszania” gimnazjum. Zmiana organizacji kształcenia podstawowego nie zmieni problemów, przed którymi stoi dzisiaj ...
Młodzi badacze, których prace składają się na niniejszą publikację, mając świadomość kryzysu i potrzeb współczesnej edukacji, poruszają problemy zarówno nowe, wynikające z prze...
W opracowaniu starano się ukazać wybrane problemy z zakresu wychowania, jego istoty i złożoności w ujęciu współczesnych przedstawicieli nauki zajmujących się oświatą i wychowaniem. Tematyka ...
Autor publikacji podjął tematykę rodzicielstwa adopcyjnego małżeństw doświadczających niepowodzenia prokreacyjnego i związanej z tym niezamierzonej bezdzietności. Zaprezentował własną koncepcję aut...
Autorka podejmuje historyczno-pedagogiczną próbę rozpoznania i rekonstrukcji różnych elementów opieki organizowanej dla dzieci w okresie I wojny światowej w dużym ośrodku miejs...
Książka dotyczy losów dorosłych osób. które w latach 1970-1990 były wychowankami placówek opiekuńczo-wychowawczych. przede wszystkim domów dziecka. Autorka charak...
Uwagi dotyczące pojęć wartość i aksjologiaInterpretacja hermeneutycznaDyskurs jako obszar badańTożsamość interpretatoraAksjologiczne podstawy pedagogiki społecznejSyst...
Uwagi dotyczące pojęć wartość i aksjologiaInterpretacja hermeneutycznaDyskurs jako obszar badańTożsamość interpretatoraAksjologiczne podstawy pedagogiki społecznejSyst...
Oczekiwania wiążące się ze szkołą w odrodzonym państwie polskim, szkołą, która miała ukształtować nowoczesne, aktywne społeczeństwo, przygotować młodzież do życia w nowych warunkach oraz prz...