Książka ma charakter przewodnika dla psychologów, pedagogów, studentów lub opiekunów dziecięcych czy rodziców małego dziecka, pozwalającego na poznanie specyficzn...
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowa...
Książka adresowana jest do tych, którzy na co dzień pracują z dziećmi – czy to w służbie zdrowia, w oświacie, instytucjach pomocy społecznej, czy w organizacjach pozarządowych, a także do osób/i...
Przemiany społeczno-kulturowe, rozwój technologiczny, konsumpcjonizm oraz przeformułowanie hierarchii wartości może generować zagrożenia dla młodych ludzi. Pedagodzy, nauczyciele i rodzice b...
Publikacja skierowana jest do nauczycieli i wychowawców szkół ponadpodstawowych. Zawiera materiały do pracy na godzinach wychowawczych zgodne z podstawą programową. Tematyka scenarius...
Książka podejmuje próbę odpowiedzi na pytania dotyczące efektywności integracji sensorycznej dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Zaprezentowany został w niej podział diagnostyczny oraz t...
Rodzice dziecka z ADHD/ADD próbują na różne sposoby je "uporządkować". Walka toczy się nieustannie: o rozrzucone skarpetki, zachowanie przy stole, nieodrobione lekcje, zgubi...
Co robisz, gdy czujesz radość? Czy nuda to przyjemne uczucie? Inspirowane metodą Montessori karty obrazkowe pomagają oswoić dziecięce emocje i o nich rozmawiać. Radość, smutek, zachwyt, zaskoczenie...
Wydanie 2 zawiera nowe spojrzenie na autyzm. Treści zapewniają głęboką perspektywę, która dodaje nadziei i podnosi na duchu specjalistów i członków rodziny, ukazując ...
Monografia ma charakter teoretyczno-metodyczny. Scharakteryzowano w niej cechy rodziny, czynniki ryzyka krzywdzenia dziecka, opisano objawy zaburzeń dziecięcych wynikających z wychowywania się w ro...
Osoby pozbawione wolności pozostają dalej ludźmi i posiadają niezbywalne prawa przynależne każdemu człowiekowi, jednak ich sposób postrzegania rzeczywistości na skutek umieszczenia w więzien...
Monografia dotyczy specjalistycznego wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną w uzyskaniu maksymalnego stopnia samodzielności życiowej w odniesieniu do ograniczeń i możliwości tej g...
Książka porusza temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy uwarunkowań rodzinnych. Każdy system rodzinny tworzy zróżnicowany treściowo i strukturalnie k...
To książka o zaburzeniach i trudnościach rozwojowych, z którymi mogą zmagać się już najmłodsze dzieci. Rodzice, opiekunowie w żłobku lub nauczyciele wychowania przedszkolnego spędzają z dzie...
Książka koncentruje się na kilku obszarach istotnych dla tej problematyki. Obszar pierwszy to zagadnienia merytoryczno-naukowe dotyczące tego, czym jest zaburzenie, jak jest klasyfikowane ora...
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim dośw...
Monografia stanowi zbiór artykułów powstałych jako pokłosie XI Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego. Na prośbę redaktorek badaczki i badacze reprezentujący różne ośrodk...
Publikacja została przygotowana na podstawie zeszytu ćwiczeń „Szczęśliwi, którzy czynią dobro” będącego pomocą dydaktyczną do podręcznika do klasy VII szkoły podstawowej o tym sa...
Pierwsza publikacja z serii Studia z pedagogiki szkoły, w której Autor przedstawia specy?kę przyszłości i jej znaczenie dla dalszego rozwoju społeczeństwa i edukacji. Wyodrębnia elementy zmi...
Wspomaganie rozwoju dzieci do lat trzech zarówno w domu, jak i w żłobku jest bardzo ważne dla prawidłowego rozwoju malucha. Odpowiednia opieka i stymulowanie rozwoju dziecka w tym okresie ma...