Stres wpisany jest nie tylko w życie ludzi dorosłych, ale także często przepełnia dzieciństwo, które powinno kojarzyć się z radosnymi przeżyciami i doznaniami, z okresem bezpiecznym, beztros...
Książka Kazimierza Mikulskiego bardzo dobrze wpisuje się w nurt modernizacji dydaktyki szkolnej. Jest ona pierwszą w Polsce publikacją tak szeroko omawiającą znaczenie wiedzy z zakresu proksemiki d...
Książka Kazimierza Mikulskiego bardzo dobrze wpisuje się w nurt modernizacji dydaktyki szkolnej. Jest ona pierwszą w Polsce publikacją tak szeroko omawiającą znaczenie wiedzy z zakresu proksemiki d...
W niniejszej publikacji więcej uwagi poświęcono etapowi naukowego rozwoju pedagogiki. W tym celu dość szczegółowo omówiono twórczość pedagogiczną Profesora Janusza Gniteckiego,...
Autor uzasadnia potrzebę łączenia szkolnej i pozaszkolnej działalności uczniów, analizuje proces tej złożonej formy dydaktyczno-wychowawczej, omawia sposoby jej scalania oraz prezentuje przy...
Już w starożytności Empedokles głosił, iż dwie potężne, przeciwstawne siły: miłość i niezgoda, wyznaczają ludzką egzystencję, "poruszają" nasze życie nieustannie ścierajac się - istniały ...
Już w starożytności Empedokles głosił, iż dwie potężne, przeciwstawne siły: miłość i niezgoda, wyznaczają ludzką egzystencję, "poruszają" nasze życie nieustannie ścierajac się - istniały ...
W ostatnim czasie bardzo często przytacza się w środkach przekazu, a także na spotkaniach różniej rangi oświatowej zwrot "cyfryzacja". Decydując się na odmianę nie tylko przez przy...
Książka, będąca swoistym autobiograficznym studium, ukazuje dorobek metodyczny autora, gromadzony w ponad 50-letniej pracy nauczycielskiej. Autor poszukiwał uniwersalnego, optymalnego paradygmatu e...
Dziedziną przedstawioną w tej pracy jest postrzeganie różnorodności proksemicznych relacji (więzi społecznych) generujących zebranie i porównywanie występowania przestrzennych stereot...
Podjęta w książce problematyka jest niezmiernie rozległa a dodatkowo związana z sytuacją transformacji oświatowej. Konkluzje odnoszące się do technologii informacyjnej wymagają ciągłej weryfikacji,...
17 książka autora, w której ukazał on zarys swojej własnej twórczości pedagogicznej wraz z wizją szkoły XXI wieku. Dlatego publikacja ta ma charakter zarówno wspomnieniowy, jak...
W niniejszej publikacji autor omówił najważniejsze zmiany w szkole dokonane w niej na przełomie XX i XXI w., głownie przez kreatywnych pedagogów metodyków i twórczych na...
Książka, będąca swoistym autobiograficznym studium, ukazuje dorobek metodyczny autora, gromadzony w ponad 50-letniej pracy nauczycielskiej. Autor poszukiwał uniwersalnego, optymalnego paradygmatu e...