Płatność elektroniczna | Dla zamówień z tytułem PZWL |
|
---|---|---|
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty | 6,75 zł | 5,75 zł |
Poczta Polska - odbiór w punkcie | 7,75 zł | 6,75 zł |
Kurier Poczta Polska | 10,75 zł | 9,75 zł |
Paczkomaty InPost | 11,75 zł | 10,75 zł |
Kurier | 12,75 zł | 11,75 zł |
Płatność przy odbiorze | Dla zamówień z tytułem PZWL |
|
---|---|---|
Poczta Polska - odbiór w punkcie | 10,75 zł | 9,75 zł |
Kurier Poczta Polska | 13,75 zł | 12,75 zł |
Kurier | 15,75 zł | 14,75 zł |
Niniejsza książka stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, czy w systemie partyjnym Czech i Słowacji funkcjonują i – co istotne – uzyskują polityczną relewancję ugrupowania populistyczne. W celu zawężenia opisu zjawisk populistycznych charakteryzujących systemy partyjne stworzony został nowy model partii populistyczno-marketingowych. Założeniem tego wywodu jest teza, że Słowacy są bardziej niż Czesi podatni na mobilizację populistyczną, określaną jako nowy populizm, co znajduje swój wyraz w systemach partyjnych tych państw. Autorka weryfikuje tę tezę, analizując uwarunkowania historyczne (okresu I Republiki Czechosłowackiej i okresu komunistycznego), społeczne, instytucjonalne oraz specyfikę rywalizacji. Za przykłady partii populistyczno-marketingowych służą trzy partie słowackie: Partia Obywatelskiego Porozumienia (SOP), Smer i Porozumienie Nowego Obywatela (ANO).
Kinga Wojtas – doktor nauk humanistycznych w zakresie politologii. Absolwentka Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Badaczka systemów politycznych i partyjnych Europy Środkowej. Adiunkt na Wydziale Studiów Politycznych w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University z siedzibą w Nowym Sączu.