0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

PLEJ_2 czyli psycholingwistyczne eksploracje językowe

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Olga Majchrzak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

PLEJ_2 czyli psycholingwistyczne eksploracje językowe

W publikacji skupiono się na zagadnieniach związanych z nauczaniem oraz uczeniem się języków, nie tylko obcych. Jej różnorodność tematyczna jest najlepszym dowodem na to, jak szerokie są obecnie zainteresowania młodych badaczy. W pierwszej części skupiono się na ukazaniu uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga dotyczy badań w obrębie uczenia się oraz nauczania języków obcych; w trzeciej skoncentrowano się na praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych. Informacje te pozwolą na zaprojektowanie nowego kursu pisania w języku angielskim, którego celem jest nie tylko zmiana podejścia studentów do pisania na bardziej pozytywne, ale także zapewnienie wsparcia przy pisaniu akademickim. Zaproponowana metoda „stacji uczenia się” pozwala zarówno na indywidualną pracę każdego ucznia, jak i na wymianę informacji z partnerem lub członkiem grupy. Wprowadzany regularnie na zajęciach językowych trening strategiczny pozwoli uczniom nie tylko na pogłębienie swojej wiedzy o efektywnych strategiach uczenia się, ale także zwiększy ich szanse na sukces w nauce języka obcego. Zgodnie z wynikami badań nauczyciele z wyższą inteligencją emocjonalną są wyżej oceniani przez swoich uczniów.

Książka jest skierowana przede wszystkim do studentów kierunków neofilologicznych, zainteresowanych zgłębianiem problemów natury psycholingwistycznej, a także pragnących doskonalić swój warsztat nauczyciela języka obcego.

  • Kategorie:
    1. Nauka języków obcych
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauka języków obcych
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologie obce
  • Redakcja: Olga Majchrzak
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7969-036-7
  • ISBN druku: 978-83-7969-036-7
  • Liczba stron: 247
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Podziękowania	9
Acknowledgements	11
Olga Majchrzak - Wstęp 	13
Olga Majchrzak - Introduction	17

CZĘŚĆ 1 – Procesy uczenia się oraz nauczania języków obcych / PART 1 – Perspectives on foreign language learning and teaching	21

Melinda Reichelt - English-language writing instruction in Poland: Adapting to the local EFL context	23
Hanna Kołodziejczyk - Stacje uczenia się jako metoda wspierania autonomii oraz aktywizowania uczących się / Learning stations as a method of supporting autonomy and activating learners	43
Elżbieta Dałek - O szkolnych próbach inicjowania literackiej ekspresji podczas wymiany młodzieży polsko-litewskiej. Z doświadczeń praktyka / On school attempts to initiate literary expression during Polish-Lithuanian youth exchange — an experience of a practitioner	59
Olga Trendak - Trening strategiczny w klasie obcojęzycznej / Applying strategy-based instruction in a foreign language classroom	77
Nina Barłożek - Teachers’ emotional intelligence — a vital component in the learning process	95

CZĘŚĆ 2 – Badania nad procesami uczenia się oraz nauczania języków obcych / PART 2 – Researching foreign language learning and teaching		113

Łukasz Walterowicz - A comparative analysis of the effects of teaching writing in a foreign language with the application of the deductive and the inductive approach	115
Olga Majchrzak - Wpływ wybranych technik nauczania na przyswajanie znaczenia słów – fałszywe kognaty / The influence of the teaching techniques on the acquisition of the words’ meanings in the case of false cognates	129
Joanna Duda - Pseudoanglicyzmy w języku francuskim / Pseudo-anglicisms in French				153 

CZĘŚĆ 3 – Praktyczne aspekty związane z uczeniem się oraz nauczaniem języków obcych / Part 3 – Practical aspects of language learning and teaching	163

Sylwia Stachurska - Exploiting storytelling in a young learners’ classroom 	165
Marek Molenda, Zuzanna Kiermasz - Dictionary skills in advanced learners’ coursebooks – Materials survey 	183
Dorota Gonigroszek - Rola metafor w nauczaniu języków obcych / The role of metaphors in foreign language teaching			203 
Angelika Kałuska - The role of non-verbal communication in second language learner and native speaker discourse 	217
Mateusz Gaze - Związki między słowotwórstwem a grafią w nauczaniu języka polskiego jako obcego / Connections between word formation and spelling in teaching Polish as a foreign language	231

Inni Klienci oglądali również

30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Śluby panieńskie, czyli Magnetyzm serca

Dwie młode damy Aniela i Klara postanawiają nie wychodzić nigdy za mąż i igrać z męskimi uczuciami. Jak w tej sytuacji odnajdą się starający się o ich względy panowie? Czy miłość rzeczywiście przyciąga nieodwołalnie jak magnes? Aleksander Fredro stworz...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Barwy polskości czyli życie burzliwe Tadeusza Bułharyna

Tadeusz Bułharyn to jedna z kluczowych postaci pozwalających zrozumieć polsko-rosyjskie stosunki w I poł. XIX w. oraz dynamikę rozwoju literatury rosyjskiej w okresie od kongresu wiedeńskiego do wojny krymskiej. Służył najpierw w armii rosyjskiej, p&oa...
5,45 zł 6,06 zł
Do koszyka

Pijana powołaniem, czyli fraszki medyczne

„Pijana powołanie” o zbiór fraszek i rymowanek o studiach medycznych oraz pracy lekarza rezydenta. Gorzki humor przeplata się tu z nadzieją na lepsze jutro, a nauka na seminariach owocuje ratowaniem ludzkiego życia.
15,29 zł 16,99 zł
Do koszyka

Rozkład jazdy czyli opowiadania prawdziwe do czytania nie tylko w pociągu

Jerzy Górnicki, architekt, urbanista, przygodę z literaturą rozpoczął w 1981 roku. Będąc z dala od kraju pogrążonego w nocy stanu wojennego, w słonecznej i beztroskiej jeszcze Jugosławii, podjął pierwsze pisarskie próby. Fascynowała go po...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!