Ocena czynników wpływających na praktykę dobrowolnego dawstwa krwi
Celem tego badania była ocena czynników wpływających na praktyki dobrowolnego krwiodawstwa wśród studentów prywatnych uniwersytetów w mieście Thika, w okręgu Kiambu w Kenii. W badaniu przyjęto badanie przekrojowe, które objęło studentów Uniwersytetu Mount Kenya i Uniwersytetu Gretsa w mieście Thika, w okręgu Kiambu, Kenia. W badaniu stwierdzono, że wiedza i czas, w którym respondenci otrzymywali informacje na temat oddawania krwi na terenie uniwersytetu, były czynnikami predykcyjnymi wpływającymi na oddawanie krwi. Badanie wykazało również, że nieco ponad 50% respondentów posiadało średni poziom wiedzy na temat oddawania krwi. Respondenci posiadający średnią wiedzę byli prawie dwukrotnie (AOR=2,147, 95% CI: 1,220 - 3,779) bardziej skłonni do oddawania krwi, a respondenci posiadający dobrą wiedzę (15%) byli dziewięciokrotnie (AOR=9,585, 95% CI: 4,263 - 21. 551) bardziej skłonni do oddawania krwi niż respondenci posiadający słabą wiedzę (34%). Analogicznie, respondenci, którzy uzyskali informacje na uczelni niecałe pół roku temu, mieli większe szanse na oddanie krwi przy skorygowanym współczynniku szans (AOR=2,023, 95% CI: 1,090 - 3,753) w porównaniu z respondentami, którzy tego nie zrobili.