ODPOWIEDNIOŚĆ FINANSOWANIA PRZEZ RZĄD SZKÓŁ ŚREDNICH
Rząd Kamerunu przeznacza ogromne środki finansowe dla sektora edukacji na projekty inwestycyjne, jak również na prowadzenie kredytów. Dystrybucja tych środków do szkół budziła i nadal budzi duże obawy. Niektóre szkoły regularnie otrzymują fundusze na budowę, wyposażenie i są dobrze obsadzone, podczas gdy innym brakuje takich podstaw, jak ławki w salach lekcyjnych, a nawet nauczycieli. Kredyty na prowadzenie również są rozdawane w sposób przypadkowy. Wszystkie one ukazują brak jakichkolwiek kryteriów dystrybucji i niniejsze badanie ma na celu zbadanie przyczyn tych różnic w finansowaniu. Aby to osiągnąć, jako studium przypadku wykorzystano region N.W Kamerunu. Technika warstwowego losowego doboru próby została użyta do wyboru 115 szkół, a dane zebrane z tych szkół zostały przeanalizowane przy użyciu statystyk opisowych, macierzy korelacji i metod dygresji wielokrotnej. Wyniki badań wykazały, że zapisy do szkół, potrzeby szkoły, wpływ i wiek szkoły mają istotny wpływ na finansowanie, dlatego też powinny być brane pod uwagę podczas dystrybucji. Po drugie, infrastruktura szkolna, bieżące punkty i personel mają wpływ na wyniki szkoły, dlatego też powinny być one zapewnione szkołom.