0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Narracja w powieści graficznej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2016

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Kamila Tuszyńska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Narracja w powieści graficznej

NARRACJA W POWIEŚCI GRAFICZNEJ TO: • Pierwsza książka poświęcona w całości narracji w powieści graficznej • Najbardziej aktualne i szczegółowe omówienie opracowań oraz teorii • Oryginalne teksty źródłowe z obszarów badawczych USA, Europy Zachodniej, Środkowej i Wschodniej opatrzone komentarzem • Propozycje nowych narzędzi badawczych, terminów i koncepcji Wydaje się, że komiksowi w Polsce wciąż brakuje odpowiednio donośnego głosu naukowców i teoretyków. Wprawdzie ukazuje się pismo krytyczno-komiksowe, organizowane są sesje komiksologiczne, powstają doktoraty i ciekawe książki bibliograficzne, ale my, praktycy i fani komiksów, wciąż odczuwamy niedosyt naukowej debaty, pogłębionej o najświeższe dokonania teoretyków światowych. Dlatego książka dr Kamili Tuszyńskiej jest tak ważna – autorka prezentuje aktualny stan dyskusji o powieści graficznej i przedstawia własne koncepcje. Fachowcom i zainteresowanym laikom przybliża historię, artystyczny język i narzędzia narracyjne gatunku. Mam nadzieję, że książka ta otworzy dyskusję o fenomenie, jakim jest powieść graficzna, tak wśród badaczy, jak i zwykłych (choć zapewne – tych bardziej zaawansowanych) odbiorców sztuki komiksu. Tomasz Kołodziejczak,wydawca komiksów.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-18670-8
  • ISBN druku: 978-83-01-18552-7
  • Liczba stron: 450
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp                                                                          9
1. Stan badań nad narracją w komiksie                                             11
2. Kontekst kulturowy narracji                                                    18
3. Narratologia transmedialna                                                    22
4. Antropologiczna i kognitywistyczna narratologia powieści graficznej                22
5. Struktura książki                                                              24

Część 1: Powieść graficzna jako dwumedium                                      26
1.1. Powieść graficzna i narracja                                                26
	1.1.1. Historia terminu a historia powieści graficznej                          27
	1.1.2. Co to jest komiksowość: próby redefinicji komiksu                      38
	1.1.3. Myślenie narracyjne i opowiadanie jednym obrazem                     43
1.2. Kategoria komiksowości. Dwumedialność                                    49
	1.2.1. Medium hybrydowe                                                 52
	1.2.2. Język wizualny                                                      58
	1.2.3. Dwumedium                                                       64

Część 2: Historia narratologii i teorii narracji komiksu                             71
2.1. Cztery etapy narratologii                                                   71
2.2. Pojęcia i terminy: różne słowniki                                            82
2.3. Początek teorii narracji w komiksie                                          87

Część 3: Narracja w powieści graficznej                                           91
3.1. Narracja i fokalizacja w powieści graficznej                                   91
	3.1.1. Kto mówi i kto widzi w opowiadaniu                                  92
	3.1.2. Instancje enuncjacji w powieści graficznej                              98
	3.1.3. Narracja, narratorzy i poziomy narracji                                109
3.2. Kto opowiada?                                                            117
	3.2.1. Subiektywizacja przedstawienia w powieści graficznej                    118
	3.2.2. Narracje beznarratorskie: problem źródła narracji i „autora”              134
	3.2.3. Podsumowanie stanu badań nad narracją i fokalizacją                    146
3.3. Triada wizualna                                                           149
	3.3.1. Rekonceptualizacja sytuacji narracyjnych.                              151
	3.3.2. Koncepcja triady wizualnej                                           153
	3.3.3. Narracja afektywno-ekspresywna.                                     157

Część 4: Strategie narracyjne w powieści graficznej                               165
4.1. Strategie narracyjne w powieści graficznej                                    165
	4.1.1. Opowiadanie o opowiadaniu                                         166
	4.1.2. Gry z fikcją: metafikcja, autotematyzm, metalepsja                      174
	4.1.3. Narracja w narracji i intertekstualność                                 178
4.2. Jak opowiada (się) opowiadanie                                             188
	4.2.1. Kształtowanie świata przedstawionego                                 191
	4.2.2. Narracja i grafiacja                                                  199
	4.2.3. Jak opowiada powieść graficzna                                       205
4.3. Opowiadanie w powieści graficznej                                          211
	4.3.1. Naruszenie kategorii komiksowości i opowiadalność                     212
	4.3.2. Typy wypowiedzi w powieści graficznej                                222
	4.3.3. Narracja wizualna: nieme powieści graficzne                            231

Część 5: Spójność w powieści graficznej                                          240
5.1. Spójność: stan badań                                                      240
	5.1.1. Spójność w teorii tekstu i w narracji                                   241
	5.1.2. Spójność w komiksie: problem szpalty                                 247
	5.1.3. Różne koncepcje spójności                                           253
5.2. Spójność i brak spójności w powieści graficznej                               264
	5.2.1. Sygnał i szum w semiotyce oraz w teorii komunikacji                    264
	5.2.2. Sygnał i szum w powieści graficznej                                   268
	5.2.3. Spójność w narracji homodiegetycznej i heterodiegetycznej               273

Część 6: Antropologia opowiadania w powieści graficznej                         288
6.1. Narracja i antropologia                                                    288
	6.1.1. „Prawda” i fikcja w narracji                                           291
	6.1.2. Dekonstrukcja metanarracji                                          295
	6.1.3. Antropologia w powieści graficznej                                    303
6.2. Powieść graficzna i dekonstrukcja mitów                                     315
	6.2.1. Ponowoczesne społeczeństwo i mity                                   317
	6.2.2. Narracja ustna – mikronarracja – metanarracja                         330
	6.2.3. Dekonstrukcja mitów ponowoczesności                                342

Część 7: Zwrot narratywistyczny w powieści graficznej                            354
7.1. Zwrot narratywistyczny w historii. Opowiadanie historyczne                    354
	7.1.1. Niewiarygodność narratora                                          363
	7.1.2. Historia niekonwencjonalna                                          368
	7.1.3. Intermedialność, remediacja i transmedialność                          377
7.2. Zwrot narratywistyczny w psychologii. Autonarracja jako sposób rozumienia świata                                                                   389
	7.2.1. Tożsamość narracyjna i opowiadanie niefabularne                       399
	7.2.2. Autobiografizm w powieści graficznej.                                 407
	7.2.3. Pakt autobiograficzny w powieści graficznej                            410

Zakończenie                                                                    422

Bibliografia                                                                     425
Powieści graficzne                                                              425
Literatura przedmiotu                                                           426

Indeks                                                                          444

Inni Klienci oglądali również

25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Uraz przetrwania. Trauma i polemika z mitem pierwszej wojny światowej w powieści kanadyjskiej

Książkę Anny Branach-Kallas pt. „Uraz przetrwania. Trauma i polemika z mitem pierwszej wojny światowej w powieści kanadyjskiej" można nazwać pionierską, stanowi ona bowiem obszerne omówienie tematyki istotnej dla literatury kanadyjski...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Niedopisane zakończenia powieści drogi

Cztery historie, które łączy nie tylko jedno miejsce – malownicza, luksusowa dzielnica na peryferiach miasta, ale również wspólny przewodni motyw – są to przede wszystkim opowieści o nieudanych domach. O domach, kt&oacu...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Oblicza ojcostwa. Studium narracji ojców dorosłych osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną

Globalne zmiany na świecie sprawiają, że modyfikowane są nie tylko społeczne oczekiwania, lecz także konstrukty pojęciowe związane z rolami społecznymi i indywidualnymi. Wpływa to na redefinicję ojcostwa, roli ojca w rodzinie, stawianych mu wymagań spo...
44,91 zł 49,90 zł
Do koszyka

Groza i kryminał – najpopularniejsze powieści

Tom zawiera pięć najbardziej popularnych powieści z gatunku horror oraz kryminał. Ich autorem jest Gaston Leroux, francuski pisarz i reporter, z zawodu prawnik. „Upiór opery” to najsłynniejszy horror Leroux, będący historią miłości m...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Historia narracji filmowej

„Czym jest narracja?” i „Na czym polega konstrukcja dramaturgicznaw filmach fabularnych?” ‒ te dwa pytania stały się punktem wyjścia do przedstawienia w książce sposobów opowiadania historii na przestrzeni dziejów ...
26,09 zł 28,99 zł
Do koszyka

Miłość jak z powieści

Gra o spadek. Melanie Foden nie może uwierzyć, że obcy człowiek zostawił jej w spadku swój majątek. Jego częścią jest dom na wsi. Najbliższy sąsiad Melanie, przystojny i charyzmatyczny Luke Chalmers, zawitał w te strony w sprawach zawodowych. Lu...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!