Myślenie lateralne przyszłych nauczycieli poprzez zajęcia muzyczne
Kreatywność, elastyczne myślenie, umiejętność podejścia do sytuacji/problemu z różnych perspektyw, jako umiejętności, które każda osoba powinna nabyć w trakcie edukacji, znalazły się w czołówce badanych tematów w ostatnich dziesięcioleciach. Kształcenie wstępne nauczycieli cyklu podstawowego i przedszkolnego ma na celu z jednej strony ukształtowanie określonych umiejętności (zawodowych i przekrojowych), które są podstawą ich przyszłego zawodu, a z drugiej strony wyposażenie ich w wyżej wymienione cechy, niezbędne w trakcie całej kariery zawodowej.Rozwój myślenia lateralnego jest w tym przypadku koniecznością. Niniejsza książka ma na celu wyjaśnienie, w jakim stopniu studiowanie muzyki powinno lub nie powinno być podstawowym elementem w kształceniu wstępnym nauczycieli cyklu podstawowego i przedszkolnego, biorąc pod uwagę wielość i złożoność relacji między muzyką a człowiekiem.