0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Darmowa dostawa »

Learning Vulkan

(Książka)

Get introduced to the next generation graphics API-Vulkan

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
332,32 zł
Stan magazynowy:
Towar na zamówienie
Dostępność:
3-5 dni
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Zamówienia od 299 zł wysyłamy GRATIS!
- Zamów z DPD (kurier lub punkty) do 19:30, a Twoją paczkę wysyłamy jeszcze dziś i dostarczymy jutro!
Uwaga! Dotyczy dni roboczych (poniedziałek-piątek, z bez dni wolnych od pracy) oraz towarów dostępnych w magazynie. Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski, jeśli wartość zamówienia przekroczy 500 zł nie oferujemy płatności przy odbiorze.

Przedpłata (Przelewy24)         do 299 zł   od 299 zł
ORLEN Paczka
9,99 zł 0 zł
Odbiór w Punktach Poczta, Żabka 10,99 zł 0 zł
Pocztex 11,99 zł 0 zł
InPost Paczkomaty 24/7
13,99 zł  0 zł
Kurier DPD
12,49 zł 0 zł
Punkty odbioru DPD
10,99 zł 0 zł
Odbiór w Księgarni PWN
0 zł 0 zł



Płatność przy odbiorze         do 299 zł   od 299 zł
Odbiór w Punktach Poczta, Żabka 14,99 zł 0 zł
Pocztex 15,99 zł 0 zł
Kurier DPD
16,49 zł 0 zł
Dodaj do schowka

Learning Vulkan

Discover how to build impressive 3D graphics with the next-generation graphics API-Vulkan


Key Features:

  • Get started with the Vulkan API and its programming techniques using the easy-to-follow examples to create stunning 3D graphics
  • Understand memory management in Vulkan and implement image and buffer resources
  • Get hands-on with the drawing process and synchronization, and render a 3D graphics scene with the Vulkan graphics pipeline


Book Description:

Vulkan, the next generation graphics and compute API, is the latest offering by Khronos. This API is the successor of OpenGL and unlike OpenGL, it offers great flexibility and high performance capabilities to control modern GPU devices. With this book, you'll get great insights into the workings of Vulkan and how you can make stunning graphics run with minimum hardware requirements.


We begin with a brief introduction to the Vulkan system and show you its distinct features with the successor to the OpenGL API. First, you will see how to establish a connection with hardware devices to query the available queues, memory types, and capabilities offered. Vulkan is verbose, so before diving deep into programing, you'll get to grips with debugging techniques so even first-timers can overcome error traps using Vulkan's layer and extension features.


You'll get a grip on command buffers and acquire the knowledge to record various operation commands into command buffer and submit it to a proper queue for GPU processing. We'll take a detailed look at memory management and demonstrate the use of buffer and image resources to create drawing textures and image views for the presentation engine and vertex buffers to store geometry information.


You'll get a brief overview of SPIR-V, the new way to manage shaders, and you'll define the drawing operations as a single unit of work in the Render pass with the help of attachments and subpasses. You'll also create frame buffers and build a solid graphics pipeline, as well as making use of the synchronizing mechanism to manage GPU and CPU hand-shaking.


By the end, you'll know everything you need to know to get your hands dirty with the coolest Graphics API on the block.


What You Will Learn:

  • Learn fundamentals of Vulkan programing model to harness the power of modern GPU devices.
  • Implement device, command buffer and queues to get connected with the physical hardware.
  • Explore various validation layers and learn how to use it for debugging Vulkan application.
  • Get a grip on memory management to control host and device memory operations.
  • Understand and implement buffer and image resource types in Vulkan.
  • Define drawing operations in the Render pass and implement graphics pipeline.
  • Manage GLSL shader using SPIR-V and update the shader resources with descriptor sets and push constants.
  • Learn the drawing process, manage resources with synchronization objects and render 3D scene output on screen with Swapchain.
  • Bring realism to your rendered 3D scene with textures, and implement linear and optimal textures


Who this book is for

This book is ideal for graphic programmers who want to get up and running with Vulkan. It's also great for programmers who have experience with OpenGL and other graphic APIs who want to take advantage of next generation APIs. A good knowledge of C/C++ is expected.

  • Kategorie:
    1. Książki obcojęzyczne »
    2. Książki obcojęzyczne - nauki ścisłe i przyrodnicze
  • Język wydania: angielski
  • EAN: 9781786469809
  • Liczba stron: 466
  • Wymiary: 19.1x23.5cm
  • Data premiery: 01.01.2016
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Kurier DPD - dostawa 1 dzień roboczy
    • Punkty odbioru DPD - dostawa 1 dzień roboczy
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • ORLEN Paczka - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Pocztex (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.

Inni Klienci oglądali również

19,21 zł 31,00 zł
Do koszyka

Very Hungry Caterpillar Little Learning Library

A little library slipcase with board books featuring Eric Carle's much loved collage artworks and introducing first concepts: Numbers, Words, Colours and Animal Noises.
53,95 zł 79,00 zł
Do koszyka

Machine learning, Python i data science

Uczenie maszynowe kojarzy się z dużymi firmami i rozbudowanymi zespołami. Prawda jest taka, że obecnie można samodzielnie budować zaawansowane rozwiązania uczenia maszynowego i korzystać do woli z olbrzymich zasobów dostępnych danych. Trzeba tyl...
38,29 zł 47,25 zł
Do koszyka

Selected Model Based Architectures and Algorithms for Learning, Signal Processing and Optimization

The book is a collection of scientific works presenting the diversity of researchconducted in the discipline of Technical Computer Science by researchers fromWrocław University of Science and Technology. It aims to familiarize the wider aca...
53,89 zł 77,00 zł
Do koszyka

Deep Learning Praca z językiem R i biblioteką Keras

W ostatnich latach byliśmy świadkami ogromnego postępu technik sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego oraz uczenia głębokiego. Konsekwencje tego błyskawicznego rozwoju są odczuwalne w niemal każdej dziedzinie. Wydaje się, że to jedna z tych techno...
283,81 zł
Do koszyka

Medical Toxicology Life Support Skills Learning by Simulation Training

The Handbook will standardize the management of toxicological emergencies by toxidromic approach, and impart basic competence in emergency & ICU care of poisoned/ overdosed/ envenomed cases, by systematic assessment, basic and advanced life support ski...
343,28 zł
Do koszyka

Self-Regulated Learning in Medical College Students

Self-regulated learning has emerged as a powerful new learning practice that is able to promote the transfer of knowledge and skills to real-life situations. It makes students more independent of their teachers in extending and updating their knowledge...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!