KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA I ZARZĄDZANIE EDUKACJĄ W SZKOLE
Badanie to miało na celu określenie poziomu relacji między komunikacją wewnętrzną a zarządzaniem edukacją. Zastosowane badania miały charakter nieeksperymentalny, z opisową konstrukcją korelacji. Próba badawcza składała się z 54 mianowanych nauczycieli i 6 menedżerów, stanowiących próbę 60 osób między mężczyznami i kobietami, została wybrana na podstawie próby probabilistycznej. W celu pogłębienia badań wykorzystano narzędzia gromadzenia danych, jakimi były: kwestionariusz, który umożliwił poznanie w sposób obiektywny opinii nauczycieli na temat zarządzania edukacją, w wymiarze administracyjnym, pedagogicznym i wspólnotowym. Przewodnik po wywiadach, skierowany do dyrektorów szkół, umożliwił poznanie komunikacji wewnętrznej w jej wymiarach: tożsamości, więzi i afektywności. Do analizy danych wykorzystano statystyki opisowe, określające poziom zależności między zmiennymi za pomocą Chi-kwadratu, wykazujące statystycznie stopień zależności r= 0,04, co oznacza, że teoretycznie istnieje stopień zależności między komunikacją wewnętrzną a zarządzaniem edukacją.