Problem tego, jak funkcjonują dzieci z rzadkimi chorobami neurologicznymi, jaka jest ich sytuacja społeczna, w szczególności w kontekście potrzeb i zasobów komunikacyjnych i edukacyjn...
Anna Rasmus podjęła się trudnego tematu wypracowania platformy opisu zaburzeń świadomości w oparciu o system ICF, tj. Międzynarodową Klasyfikację Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia [&hell...
Prezentowana monografia podejmuje bardzo słabo opracowane, a niezwykle ważne zagadnienie dzisiejszej dydaktyki polonistycznej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przeprowadzone i...
W książce przedstawione zostały możliwości logopedy, terapeuty zajęciowego i pedagoga w diagnozie i terapii osób z rzadkimi chorobami genetycznymi. Autorzy prac poruszyli problematykę zaburz...
W nowoczesnej edukacji zmierza się do równego traktowania uczniów pełnosprawnych i uczniów z niepełnosprawnościami, dawania tym drugim szans sukcesu, radości ze współdzi...
Przedmiotem rozważań teoretycznych oraz analizy empirycznej niniejszej dysertacji uczyniono czynniki środowiskowe i podmiotowe mające udział w podejmowaniu zachowań naruszających normy prawne i spo...
Książka prezentuje rezultaty badań dedykowanych eksploracji zagadnienia jakości życia rodziców dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz jej związku z empatią. Rezultaty badań wska...
Książka prezentuje rezultaty badań dedykowanych eksploracji zagadnienia jakości życia rodziców dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz jej związku z empatią. Rezultaty badań wska...
Książka wpisuje się w nurt badań intersekcjonalnych ulokowanych na pograniczu krytycznych studiów o niepełnosprawności i gender studies, otwiera nową przestrzeń analiz dotyczących zagadnieni...
"Zielona inkluzja…" powstała z potrzeby zwrócenia uwagi na relację współczesnego człowieka ze światem natury. To książka o konieczności włączenia się do natury/ wyjś...
Monografia w znacznej mierze stanowi relację z badań, które miały na celu diagnozę cech osobowości i kompetencji wychowawczych oligofrenopedagogów, a zarazem sprawdzenie zgodności ocz...
Monografia stanowi próbę wypełnienia luki w wiedzy na temat niesłyszących piłkarek i piłkarzy nożnych. W monografii autor przedstawił zarys rozwoju sportu osób niesłyszących, w tym pi...
Chciałbym, aby ta książka przyczyniła się do podjęcia szerokiej dyskusji nie tylko nad uświadomieniem nam, czym jest autyzm. Przede wszystkim konieczne jest dokonanie zmiany zakresu pola widzenia i...
Autorki zaprezentowały rolę inkluzji w życiu społecznym i w edukacji z perspektywy pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej. Przedstawiły wielość ujęć oraz podejść teoretycznych, badawczych i ...
W opracowaniu nie tylko ukazano – na przykładzie indywidualnych historii życia – to, w jaki sposób splot czynników oddziałujących na jednostkę w środowisku może doprowadzi...
Książka traktuje o sytuacjach, w których młodzież szkolna podejmuje zachowania ryzykowne, związane z problemem używania narkotyków. Autorka zwróciła uwagę nie tylko na pewne pr...
Książka "Metody komunikacji alternatywnych i wspomagających – wybrane zagadnienia", jest kontynuacją wprowadzenia do problematyki metod ułatwiających, a często umożliwiających kszta...
Analiza wyników badań przeprowadzonych w ramach programu monitoringu młodych osób opuszczających placówki opiekuńczo-wychowawcze i rodziny zastępcze na terenie województ...
Książka jest zbiorem doniesień rozproszonych w mało dostępnym piśmiennictwie medycznym, pisanych przede wszystkim z nadzieją, że zwrócą one uwagę lekarzy, psychologów i logopedó...
Czy osoby upośledzone intelektualnie w stopniu głębokim, a więc jednostki pozbawione umiejętności werbalnej komunikacji ze światem, nie potrafiące zadbać o swoje podstawowe potrzeby egzystencjalne,...