0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Darmowa dostawa »

Art X Fashion

(Twarda)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Art X Fashion

In 75 eye-popping pairings of designer pieces and the artworks that inspired them, this stylish book reveals the art behind coveted fashion designs.

Long before “collabs” became a buzzword, artists influenced every aspect of the fashion world. This approachable collection compares fashion and art side-by-side to highlight a variety of relationships: inspiration, collaboration, and artists working to create their own fashion or fashion photography.

Art X Fashion introduces readers to designers like Coco Chanel and Elsa Schiaparelli, who famously worked with artists like Picasso and Dalí in the early twentieth century, as well as to such iconic fashion moments as Yves Saint Laurent’s 1965 homage to Piet Mondrian. Art and fashion pairings including John Galliano (inspired by Tutankhamun’s death mask, Arcimboldo, Gustav Klimt, and Hokusai), Guo Pei (inspired by Velázquez), Margiela (inspired by Gaugin), and Iris Van Herpen (inspired by Paul Delvaux), reveal surprising connections. Projects by street artists like Keith Haring and Kaws introduce the era of collaborations, which saw artists such as Yayoi Kusama and Takashi Murakami work with Louis Vuitton. More recent collaborations include Raf Simons with Sterling Ruby and Kerby Jean-Raymond with Derrick Adams. Chapters on striking purses and other accessories designed by artists, and artists creating in fashion—including Cindy Sherman, William Wegman, and John Baldessari—round out this fresh and delightful take on fashion design.

  • Kategorie:
    1. Pozostałe książki
  • Język wydania: angielski
  • ISBN: 9780847872398
  • EAN: 9780847872398
  • Liczba stron: 176
  • Wymiary: 21.0x26.0cm
  • Waga: 1.02kg
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Kurier DPD - dostawa 1 dzień roboczy
    • Punkty odbioru DPD - dostawa 1 dzień roboczy
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • ORLEN Paczka - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Pocztex (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.

Inni Klienci oglądali również

51,79 zł 69,00 zł
Do koszyka

What Coco Chanel Can Teach You About Fashion

If Coco Chanel were to give a masterclass on design, creativity and attitude, what wisdom would she impart? Discover the life, work and legacy of Chanel in this sharply curated biography focusing on artistic spirit.Chanel’s ethos capt...
161,98 zł 186,00 zł
Do koszyka

Yves Saint Laurent: Form and Fashion

Yves Saint Laurent transgressed the traditional forms of fashion to invent a multitude of new silhouettes—pure, abstract, geometric, or graphic.Examining forty years in the couturier’s career, this volume features three chapters that ...
86,83 zł
Do koszyka

Fashion Marketing

Fashion is everywhere! It transcends domains and applies to almost any kind of product (e.g., apparel, cars, digital devices, food, literature, travel, music, house decoration and personal wellness). Fashion greatly influences public interest, media co...
410,98 zł
Do koszyka

The Role of Social Media Within the Fashion and Luxury Industries

While the recruitment of Social Media within a firm's media plan is today nearly considered a 'routine activity' in the vast majority of sectors, the same cannot be asserted for what concerns Social Media's adoption by industries where the Value Cha...
173,98 zł 212,00 zł
Do koszyka

The Fashion Book

The iconic bestseller, showcasing more than 500 of fashion's greatest names from A-ZPhaidon's iconic global bestseller The Fashion Book takes a fresh look at the fashion world and the people who created and inspired it. Spanning almost 200 ...
106,73 zł 129,00 zł
Do koszyka

Fashion The Whole Story

Fashion: The Whole Story provides a global history of fashion and traces the evolution of fashion design period by period and trend by trend.- Organized chronologically, covering Greco-Roman draped clothing and the silk court dress of the C...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!