Aktywne uczenie się i ocena edukacji w Indonezji
Dzisiejszy świat edukacji jest zobowiązany do przedstawiania aktywnego uczenia się, a głównym celem są nauczyciele. Nauczyciele są edukatorami, którzy są proszeni o prowadzenie zajęć dydaktycznych i edukacyjnych z wykorzystaniem modelu aktywnego uczenia się. Aktywne uczenie się jest formą innowacji w procesie uczenia się, która ma na celu zwiększenie aktywności uczniów. Strategia aktywnego uczenia się jest w nim złożona, od modelu, który ma być zastosowany, do metod i podejść, istnieje wiele możliwości wyboru i współpracy. Wdrożenie strategii z pewnością zostanie zastosowane przez nauczyciela jako realizatora uczenia się w klasie. Oprócz bycia edukatorami, nauczyciele działają także jako ewaluatorzy. Nauczyciele są zobowiązani do tego, by móc oceniać efekty uczenia się uczniów. Ewaluacja jest sposobem, który można wykorzystać do określenia efektów uczenia się i skuteczności wdrażania procesu uczenia się. Po przeprowadzeniu ewaluacji nauczyciel może określić, w jaki sposób efekty uczenia się ucznia są monitorowane i jak przebiega realizacja procesu nauczania.