Na początku XX wieku na bazie osobistych doświadczeń i obserwacji Maria Montessori wykreowała oryginalne, teoriopoznawcze podstawy pracy pedagogicznej z dzieckiem. Opracowała metodę zindywidualizow...
Autorka zmierzyła się z ważnym, a zarazem trudnym poznawczo problemem. Ważny to problem w kontekście rodziny wychowującej dziecko z niepełnosprawnością, również o dużej wadze społecznej. Od ...
Choroby przewlekłe to zjawisko powszechnie występujące we współczesnych społeczeństwach. Jedną z tych chorób jest cukrzyca, którą coraz częściej obserwujemy u dzieci. Niniejsza...
Książka jest efektem realizowanego od 2008 r. projektu badawczego. Autorki zwracają uwagę na stosunkowa rzadko podejmowane w literaturze zjawisko nadmiernego i nieuzasadnionego stosowania dostępnyc...
Wielowymiarowość współczesnego świata, pluralizm i relatywizm wartości, ekspansja kultury popularnej, zmieniający się model szkoły i edukacji to tylko niektóre z kwestii podjętych prz...
Celem badawczym nieniejszego opracowania jest próba zidentyfikowania preferowanego radzenia sobie ze stresem (dyspozycyjnego i sytuacyjnego) u studentów pierwszego roku w kontekście w...
Autorka monografii podjęła niezbadany dotąd w tak wszechstronny i wnikliwy sposób problem czynników warunkujących kompetencje muzyczne dzieci w młodszym wieku szkolnym. Rzadkością w p...
Książka "Kompetencje komunikacyjne nieletnich" dotyczy bardzo ważnej dla praktyki pedagogicznej problematyki zdolności porozumiewania się nieletnich. Rozważania teoretyczne oraz analiza w...
Humanizacja procesu rehabilitacji człowieka i holistyczne podejście do niego w przebiegu choroby wymusiły interdyscyplinarność tego procesu. Obejmuje on także wczesną diagnozę zaburzeń zdrowia oraz...