Wśród publikacji dostępnych na polskim rynku wydawniczym można spotkać prace poruszające różne aspekty zaburzeń, ale znacznie trudniej znaleźć takie, które zagadnienie to ujmow...
Autorka opisuje problemy, jakie napotyka w szkole zarówno uczeń z zespołem Aspergera, jak i nauczyciel podczas pracy z tym dzieckiem. Problemy, które często wynikają nie ze złej woli ...
Znaczący postęp, jaki dokonał się w ciągu ostatnich dwudziestu pięciu lat w badaniach nad stresem traumatycznym, świadczy o rozległości tej dziedziny oraz wizji naukowców wywodzących się z w...
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe...
Zwykle, gdy dowiaduję się, że Carol Gray pracuje nad nową publikacją, nie mogę się doczekać chwili, w której będę mógł przeczytać, co nowego ma do powiedzenia na temat tego, jak dziec...
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskaz...
„Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju” to książka, która dokładnie definiuje, czym jest, a czym nie jest zaburzenie autystyczne. Autor, opierają...
Codzienność dziecka z zespołem Aspergera okiem rodzica i terapeuty to rodzaj wyjątkowego poradnika napisanego przez osoby, które na co dzień pokonują wiele trudności związanych z opisanym pr...
Niniejsza książka jest kompletnym narzędziem diagnozowania i terapii dzieci od trzeciego miesiąca życia do piątego, szóstego roku życia. Adresowana jest do wychowawców, nauczycieli, t...
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów potrzebnych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowan...
Dlaczego dzieciom nie wolno bawić się lekarstwami? Czy wypada grymasić przy posiłkach? O czym należy pamiętać w towarzystwie? Publikacja Wiem, jak się zachować w przystępny i atrakcyjny sposó...
Autorzy poświęcili prawie dwadzieścia lat pracy, aby poprzez analizę rozwoju motorycznego dziecka na wczesnych etapach życia stworzyć metody wykrywania sygnałów ewentualnego autyzmu i zespoł...
W niniejszej książce autorzy, Leslie S. Greenberg i Jeanne C. Watson, eksperci w dziedzinie terapii skoncentrowanej na emocjach (emotion-focused therapy - EFT), opisują zastosowanie tej techniki u ...
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe...
Czy dzieci potrzebują książek o emocjach? Przecież każdy okazuje je tak, jak potrafi. Nie trzeba nikogo uczyć śmiać się lub płakać. Nie ma dobrych i złych emocji. Wszystkie są częścią nas. A jednak...
Czy dzieci potrzebują książek o emocjach? Przecież każdy okazuje je tak, jak potrafi. Nie trzeba nikogo uczyć śmiać się lub płakać. Nie ma dobrych i złych emocji. Wszystkie są częścią nas. A jednak...
Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 12 lat. Ćwiczenia zawarte w książce pomagają dzieciom poznać siebie lepie...
Przepis na szczęśliwe dziecko to zbiór ponad 100 zabaw, które nie tylko dostarczają rozrywki, ale również mają wpływ na rozwój mowy, funkcji poznawczych czy sprawności r...
„Pozycja ta jest po części zbiorem wspomnień, po części – przeglądem badań, po części wreszcie – przewodnikiem po zespole Aspergera. Dzięki potoczystemu językowi, jakim została na...
Bajki zebrane w tym zbiorze mają za zadanie pomóc dzieciom w wieku wczesnoszkolnym w opanowaniu poprawnego mówienia, szczególnie wypowiadania głosek s–sz, c–cz, z&n...