Książka powinna zainteresować zarówno pedagogów pracy, jak i pedeutologów, stanowi bowiem solidne studium dotyczące jakości życia nauczycieli, którzy w obecnych czasach ...
Zamieszczone w tomie teksty dotyczą struktur państwa (Polski i Białorusi), węziej kwestii duchowości, postaw religijnych młodzieży studenckiej i rodziny, seksualności, dysfunkcji w relacjach społec...
Publikacja jest próbą całościowego, holistycznego ujęcia uczenia się i rozwoju człowieka w biegu życia. Składa się z dziesięciu rozdziałów powiązanych ze sobą problemami pojawiającymi...
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza pozwala zapoznać się z pojęciami dotyczącymi jednostek miary. Druga dotyczy dydaktycznych koncepcji kształtowania pojęcia miary. Może posłużyć nie...
Monografia podejmuje problematykę edukacji całożyciowej nauczycieli z ukazaniem perspektyw zmian w tym procesie. Autorki od istotnych założeń teoretycznych, dotyczących mistrzostwa pedagogicznego, ...
Tematyka opisywana w monografii należy do stosunkowo rzadko podejmowanych i analizowanych w polskiej nauce, zarówno na gruncie historiografii pedagogicznej, jak i pedagogiki czy historii. Mo...
Autorki koncentrują się na opisie działań praktycznych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz w normie intelektualnej prowadzących do dostrzeżenia osobowości drugiego człowieka z jego...
Autorzy w sposób pogłębiony, z perspektywy pedagogicznej oraz psychologicznej, ukazują nam z jednej strony uwarunkowania, z drugiej dobrodziejstwa komunikacji społecznej osób z niepeł...
Książka stanowi studium teoretyczno-empiryczne dotyczące jednej z najbardziej aktualnych problematyk we współczesnej edukacji szkolnej. Chodzi o wgląd w sytuację nauczycielek i nauczycieli w...
Celem książki jest prześledzenie procesu rozwoju koncepcji powszechnej edukacji architektonicznej, a także zebranie i uporządkowanie wiedzy dotyczącej systemowej i pozasystemowej edukacji architekt...
Rodzice dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną wobec problemów wychowaniaCelem badań uczyniono poszukiwanie zależności pomiędzy problemami wychowania ukazywanymi przez rodz...
Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu opieki i wychowania dzieci w rodzinach zastępczych, podstaw funkcjonowania tej formy opieki nad dzieckiem, sytuacji prawno-rodzinnej dzieci, ich przyszło...
Autorka podejmuje znany na gruncie językoznawstwa, psychologii i logopedii problem rozwoju mowy dziecka. Nowością w prezentowanym ujęciu jest pogłębienie wiedzy na temat etiologii opóźnień i...
Publikacja ukazuje się w setną rocznicę obrad Sejmu Nauczycielskiego i prezentuje główne osiągnięcia edukacyjne dwudziestolecia międzywojennego w Polsce. Tom podzielony został na dwie części...
Celem monografii było ukazanie, w jaki sposób terapia językowa wpływa na całościowe funkcjonowanie dzieci z autyzmem. W osiągnięciu zamierzonego celu pomogło oparcie się na wiedzy neurologop...
Książka porusza ważną zarówno z punktu widzenia badań naukowych, jak i względów społeczno-kulturowych problematykę związaną z dziejami oświaty w Polsce w ostatnich trzech wiekach. Zak...
Autorki monografii zadały sobie trud określenia profili kompetencyjnych nauczyciela pełniącego we współczesnej szkole różne funkcje i zadania, poczynając od specjalisty w ramach przed...
Technologie informacyjne pełnią funkcję motywującą uczniów do udziału w zajęciach, pobudzają ich aktywność i ciekawość poznawczą. Ciekawość uczniów dotyczy nie tylko zagadnień technic...
Technologie informacyjne pełnią funkcję motywującą uczniów do udziału w zajęciach, pobudzają ich aktywność i ciekawość poznawczą. Ciekawość uczniów dotyczy nie tylko zagadnień technic...
Książka jest porcją podstawowej wiedzy dotyczącej symptomatologii i etiologii uzależnień oraz próbą wskazania na terapię i jej wymiar duchowy. Pozycja może inspirować badaczy i praktyk&oacut...