Autorka […] podjęła próbę przybliżenia czytelnikowi samego tytułowego terminu „rusztowanie” […], ukazuje jego metaforyczne znaczenie, zanim wszakże do tego dojdzie,...
The book Introspective Approach to Women's Intercultural Fieldwork, edited by Urszula Markowska-Manista and Justyna Pilarska, is a very extraordinary and valuable monograph. Its originality lies wi...
The book not only shows how to analyse, research and solve particular problems related primarily to immigrant and refugee children and their families, but – something that comes as a very val...
Książka Jacka Hołówki i Anny Głąb Droga do dorosłości. Pedagogika – filozofia – literatura piękna należy do nowego nurtu humanistycznych narracji. Jest splotem różnych ide...
Aktualna współcześnie tytułowa duma niepełnosprawności nawiązuje do zrodzonej w latach 90. XX w. w USA idei Disability Pride. Jest ona rewolucyjną zmianą społecznego myślenia o ograniczeniac...
Dzieci bardzo wcześnie formułują wyjaśnienia dotyczące obiektów i zjawisk astronomicznych. Są one podobne do teorii naukowych, choć różnią się poziomem wewnętrznej spójności i ...
Teoretyczno-empiryczno-aplikacyjny (praktyczny) charakter rozprawy wskazuje na wyczerpujące, holistyczne, spójne i całościowe opracowanie problematyki procesu stymulowania twórczości ...
Wiktor Wolman, doktor nauk pedagogicznych, studiował filozofię i etykę na UKSW. Adiunkt w Instytucie Filozofii i Socjologii Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Autor publikac...
Monografia „Interdyscyplinarna edukacja przez sztukę. Budowanie środowiska estetycznego wychowania” jest opracowaniem o charakterze empirycznym. Autorka przeprowadziła badania wśr&oacut...
For years we have struggled to response to a challenge of teacher education in its various contexts, being aware of the deficiencies of teacher training and development, but, at the same time, not ...
W moim przekonaniu praca wpisuje się w najlepszą tradycję humanistycznego myślenia o praktyce edukacyjnej jako ważnym (i chyba coraz ważniejszym) elemencie i obszarze kultury, którego osobli...
Problematyka kultury szkoły ma duże znaczenie z wielu względów, ale przede wszystkim z tego powodu, że jest bardzo ważnym elementem socjalizacji dzieci i młodzieży. Świadomość znaczenia jaki...
onografia przybliża tematykę starzenia się i starości w wymiarach indywidualnym i społecznym, zagadnienie profilaktyki niepożądanych następstw starzenia się z perspektywy organizacji społeczności l...
Podjęta przez Błażeja Przybylskiego problematyka ma wielkie znaczenie w okresie dominacji orientacji indywidualistycznych i konsumpcyjnych, a zarazem wielkich zmian politycznych, ekonomicznych i ku...
Tematyka jest ważna z uwagi na niekorzystną demografią polskiego społeczeństwa i estymację trendów demograficznych, które wskazują, że w najbliższych latach seniorzy staną się najlicz...
Wczesne i trafne wykrywanie zdolności oraz cech składających się na szeroko pojętą kreatywność dzieci i młodzieży, a następnie ich stymulowanie, stanowi jedno z ważnych zadań edukacji XXI w. Dlateg...
Autor rysuje obraz świata dzieci bawiących się na różnych dawnych i współczesnych podwórkach. Rozważania z perspektywy pedagoga społecznego, medialnego i pedagoga kultury fizyc...
Globalne zmiany na świecie sprawiają, że modyfikowane są nie tylko społeczne oczekiwania, lecz także konstrukty pojęciowe związane z rolami społecznymi i indywidualnymi. Wpływa to na redefinicję oj...
Dialog był i jest stałą właściwością akademickiego charakteru kształcenia. Jest obecny w treściach kształcenia, w twórczości, w dyskursie naukowym i edukacyjnym. Podkreślić należy, że społec...
Tytuł rozprawy zapowiada studium z pedagogiki holistycznej jako metateoriiwychowania we współczesnej wiedzy pedagogicznej. Podejście całościowedo nauki przenika do teoretycznych ...