Już dawno w dorobku dydaktyki przedmiotowej nie było tak wszechstronnej analizy zakresu celów wychowawczych i sposobów ich realizacji w odniesieniu do nauczania chemii. Praca ma posłu...
Publikacja ta jest wynikiem naukowej debaty i refleksji na tematy ważne i aktualne w pedagogice specjalnej, w której na przestrzeni ostatnich lat rozwinęło się wiele koncepcji w rozmaitych j...
Publikacja ta jest wynikiem naukowej debaty i refleksji na tematy ważne i aktualne w pedagogice specjalnej, w której na przestrzeni ostatnich lat rozwinęło się wiele koncepcji w rozmaitych j...
Publikacja jest rezultatem naukowych konferencji glottodydaktycznych z cyklu Nauczanie rosyjskiego na neofilologii i innych kierunkach, organizowanych w latach 2007-2008 przez Instytut Filologii Sł...
Oceniane prace o charakterze deskrypcyjnym, projekcyjno-aplikacyjnym i dyrektywalnym, jak wynika z przeprowadzonej oceny, dotyczą różnorodnych aspektów funkcjonowania mechanizmó...
Staranna, wielostronna, rzetelna ewaluacja autorskiego programu kształtowania i korekcji pojęć społeczno-przyrodniczych oparta jest na bogatym, zabawowym, inspirującym do aktywności umysłowej, emoc...
Autorzy komplementarnie połączyli swoje kompetencje teoretyczne i metodologiczne – pedagoga pracy i andragoga (K. Klimkowska) oraz translatologa i dydaktyka translacji (K. Klimkowski), co w e...
Autorka monografii podjęła niezbadany dotąd w tak wszechstronny i wnikliwy sposób problem czynników warunkujących kompetencje muzyczne dzieci w młodszym wieku szkolnym. Rzadkością w p...
Autorka monografii podjęła niezbadany dotąd w tak wszechstronny i wnikliwy sposób problem czynników warunkujących kompetencje muzyczne dzieci w młodszym wieku szkolnym. Rzadkością w p...
[Z recenzji prof. M. Zaorskiej] Książkę postrzegam jako bardzo wartościową propozycję metodycznych rozwiązań na rzecz wspomagania rozwoju i ewentualnej korektury pojęć społeczno-przyrodniczych u uc...
Książka jest zbiorem teoretycznych przemyśleń i praktycznych analiz przedstawicieli różnych działów pedagogiki specjalnej. Autorzy zamieszczonych w książce tekstów reprezentuj...
Prezentowana monografia stanowi ciekawy i wartościowy wkład do dyskursu nad współczesnymi zagadnieniami teorii i praktyki wychowania. Teraźniejszość w edukacji i w innych sferach życia społe...
Zamieszczone w tym tomie teksty składają się z trzech części: 1) z rozważań teoretycznych dotyczących konkretnych nazw wartości, 2) ich rozumienia w języku młodzieży, 3) propozycji rozwiązań prakty...
Publikacja przybliża specyfikę aktywizujących gatunków mowy. Proponowany przez Autora wykład posługuje się narzędziami badań pragmatycznojęzykowych, daje więc precyzyjne obserwacje dotyczące...