0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Darmowa dostawa »

Różnicowanie kształcenia w klasach początkowych

(Miękka)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Różnicowanie kształcenia w klasach początkowych

Niniejsza praca poświęcona jest pierwszemu etapowi edukacyjnemu, przede wszystkim kształceniu wczesnoszkolnemu. Szczegółowej analizie poddano proces kształcenia z uwzględnieniem jego nowej koncepcji, wdrażanej obecnie na terenie Stanów Zjednoczonych, zwanej kształceniem zróżnicowanym. Jest to zorientowany humanistycznie model procesu dydaktyczno-wychowawczego polegający na takiej organizacji pracy na lekcji, aby uczniowie przez większość czasu byli zaangażowani w interesujące i wartościowe z ich punktu widzenia zadania. Są one ujęte w podstawie programowej - dla nauczycieli stanowią bazę pomocną w wytyczaniu zarówno ogólnych, jak i szczegółowych celów kształcenia, zaś uczniowie są świadomi zakresu nowej wiedzy, umiejętności, zdolności i postaw, jakie mają do opanowania. Ponadto dla realizacji podstawowych celów zawartych w dokumencie ministerialnym – takich jak: indywidualny rozwój, kształcenie samodzielności poznawczej, planowanie, organizowanie i ocena własnej nauki, rozwijanie zainteresowań i talentów, efektywne, empatyczne współdziałanie w grupie, a także rozwój emocjonalny i psychomotoryczny – stosuje się zróżnicowanie przede wszystkim w zakresie metod, treści, kontroli, oceny, środowiska nauczania oraz form organizacji pracy na lekcji.

W celu określenia możliwości realizacji kształcenia zróżnicowanego w klasach początkowych analizie poddano dokumenty ministerialne oraz przeprowadzono badania diagnostyczne i eksperymentalne. Badania diagnostyczne oparto na założeniach teoretycznych dotyczących indywidualizacji kształcenia, powołując się na publikacje polskich pedagogów. Natomiast podstawą do podjęcia badań eksperymentalnych było przyjęcie założenia, że możliwe jest realizowanie kształcenia zróżnicowanego, zgodnego z koncepcją Carol Ann Tomlinson, na gruncie polskim. Problemem głównym badań diagnostycznych było określenie stanu kształcenia zróżnicowanego w klasach początkowych, natomiast w badaniach eksperymentalnych - możliwości stosowania kształcenia zróżnicowanego w nauczaniu zintegrowanym. Zgromadzony materiał badawczy został poddany analizie statystycznej i szczegółowo omówiony.

  • Kategorie:
    1. Pedagogika »
    2. Nauczanie początkowe
    1. Literatura popularnonaukowa
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 9788375872033
  • EAN: 9788375872033
  • Liczba stron: 310
  • Wymiary: 16.0x23.0cm
  • Waga: 0.48kg
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Kurier DPD - dostawa 1 dzień roboczy
    • Punkty odbioru DPD - dostawa 1 dzień roboczy
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • ORLEN Paczka - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Pocztex (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.

Inni Klienci oglądali również

40,99 zł 49,00 zł
Do koszyka

Metoda i wyobraźnia Lekcje twórczości w klasie 1 Część 1

Metoda i wyobraźnia to seria książek metodycznych z propozycjami lekcji kreatywności w nauczaniu wczesnoszkolnym.Prezentowana część 1:- przybliża zasady i metodykę pedagogiki twórczości na poziomie wczesnej edukacji;- ma ...
29,80 zł 49,95 zł
Do koszyka

Opracowania lektur szkolnych dla klas 4-6 szkoły podstawowej

Nieoceniona pomoc w porządkowaniu wiedzy przydatnej na lekcjach języka polskiego, a także podczas przygotowań do egzaminów. Książka została opracowana zgodnie z obowiązującą podstawą programową. W przystępny sposób omawia cechy gatunk&oac...
34,36 zł 39,38 zł
Do koszyka

Ortograffiti z Bratkiem Wersja 90 minut Klasa 2 Część 2

Seria Ortograffiti z Bratkiem występuje w dwóch wersjach: wersji „90 minut” i wersji „45 minut”. Wersja “90 minut” (dotychczasowa) jest przeznaczona dla tych nauczycieli, którzy prowadzą 2 godziny zajęć...
27,85 zł 39,90 zł
Do koszyka

Opracowania tematów z historii dla klas 3-4 liceum i technikum

Książka zawiera opracowania 171 tematów z historii dla uczniów klas 3-4 liceum czteroletniego i 3-5 technikum pięcioletniego. Obejmuje okres od 1815 roku do dziś.Przydatna także do powtórki przed maturą- Uwzględni...
38,00 zł
Do koszyka

Klasa kapitał i coaching w dobie późnego kapitalizmu

Przedmiotem podejmowanych w monografii analiz jest splot „klasy–kapitału–coachingu”, który jest rozpatrywany w kontekście procesu rozpowszechniania się w dobie późnego kapitalizmu idei przedsiębiorczości, odpowiedz...
9,76 zł 14,99 zł
Do koszyka

Drugoteścik Testy kompetencji klasa 2

Testy kompetencji to zestawy zadań, pytań, uzupełnianek przygotowujących i sprawdzających umiejętności dziecka kończącego naukę w klasie 1, 2 lub 3. Zgodnie z obowiązującą podstawą programową w oraz prowadzonym nauczaniem zintegrowanym w klasach 1-3 za...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!