0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Książki: Psychologia społeczna

Psychologia społeczna to dziedzina łącząca wiedzę z zakresu socjologii oraz psychologii. Głównym zainteresowaniem tej nauki jest wpływ zbiorowości na jednostkę. Psychologowie społeczni badają w jaki sposób kontakt z innymi ludźmi oddziałuje na daną osobę i jak w konsekwencji odnajduje się ona w sytuacjach społecznych, w małych i większych grupach ludzkich. Od samej socjologii psychologię społeczną różni nastawienie badawcze; podczas gdy specjalista od socjologii skupia się na badaniu całej grupy, psycholog społeczny obserwuje jednostkę w relacji do innych.

Psychologia społeczna jako samodzielna gałąź wyodrębniona została dopiero w latach trzydziestych dzięki metodom eksperymentalnym Kurta Lewina wraz z uczniami. Jednak jednym z pierwszych głośnych dzieł psychologii społecznej jest książka pt. „Psychologia tłumu” napisana przez Gustave’a Le Bona już w wieku XIX. Autor, francuski socjolog i psycholog, opisywał w niej wpływ, jaki tłum jest w stanie wywrzeć na jednostkę. Sławę książce przyniosła teza, jakoby ludzie zachowywali się zupełnie inaczej w zbiorowisku ludzi, niż poza nim. W swoich badaniach naukowiec skupiał się na zmianach socjologicznych zaistniałych w wyniku rewolucji przemysłowej. Według niego życie polityczne od pewnego momentu w dziejach zaczęły opanowywać tłumy, które postrzegał jako twór anomalny, którym rządzą niskie instynkty i zachowania irracjonalne. Dużą część książki poświęcił również zjawisku ulegania sugestii.  Le Bon jest uznawany obok Gabriela Tarde’a za inicjatora psychologizmu w socjologii i często mówi się o nim jako o ojcu psychologii społecznej.

Od XX wieku nurt nauki, jakim jest psychologia społeczna, rozwija się prężnie i ma do dyspozycji różne metody badań, między innymi metodę porównawczą, statystyczną, eksperymentalną, etnograficzną. W Polsce jej początków można doszukiwać się przed II wojną światową, ale faktyczny rozwój nastąpił od roku 1959, kiedy to na polskim rynku wydawniczym pojawiła się książka „Wprowadzenie do psychologii społecznej” Stefana Baleya.

W kategorii "Psychologia społeczna" przygotowaliśmy dla Państwa pozycje poruszające rozmaite zagadnienia związane z czynnikami kształtującymi postawy i związkiem owych postaw z osobowością, socjalizacją, dynamiką grupy i jej strukturami, procesami komunikowania się, zasadami, normami, a także percepcją interpersonalną. Serdecznie polecamy uwadze czytelniczek i czytelników starannie wyselekcjonowane pozycje z dziedziny psychologii społecznej i tematów jej pokrewnych. Znajdą tu Państwo zarówno specjalistyczne prace naukowe, jak i poradniki napisane przystępnym językiem.

Znaleziono: 4 pozycje
Przeglądaj:
Sortuj według:
  • Popularność rosnąco
  • Popularność malejąco
  • Od najstarszych
  • Od najnowszych
  • Cena rosnąco
  • Cena malejąco
  • Tytuł od A do Z
  • Tytuł od Z do A
  • Autor od A do Z
  • Autor od Z do A
  • Wydawca od A do Z
  • Wydawca od Z do A
Popularność malejąco
Wyświetl:
  • 20
  • 40
  • 80
20
Przewaga szczęścia - Shawn Achor - 24 %

Przewaga szczęścia

W jaki sposób pozytywne nastawienie napędza sukcesy zawodowe i osobiste

Autor: Shawn Achor
Wydawca: Studio Emka
Odkryj tajemnicę szczęścia i odnoś sukcesy w domu i w pracy.Oto książka, która stanowiła inspirację dla jednego z najpopularniejszych występów w ramach cyklu TED Talks. Sh...
33,95 zł 44,90 zł
Do koszyka Zobacz więcej
Wielki potencjał - Shawn Achor - 24 %

Wielki potencjał, Jak zmiana podej...

Książka (miękka ze skrzydełkami)
33,95 zł 44,90 zł
Do koszyka
Wielki potencjał - Shawn Achor - 24 %

Wielki potencjał

Jak zmiana podejścia do sukcesu zwiększa nasze osiągnięcia, szczęście oraz dobrostan

Autor: Shawn Achor
Wydawca: Studio Emka
„Wielki potencjał wywraca do góry nogami nasze założenia dotyczące potencjału. Pokazuje, że sekretem osiągnięć nie jest skupienie się na sobie, ale wsparcie innych. Przedstawia praktyc...
33,95 zł 44,90 zł
Do koszyka Zobacz więcej
Winning znaczy zwyciężać - Jack Welch - 25 %

Winning znaczy zwyciężać

Książka (twarda z obwolutą)
36,61 zł 49,00 zł
Do koszyka
Winning znaczy zwyciężać - Jack Welch - 25 %

Winning znaczy zwyciężać

Wydawca: Studio Emka
Welch stara się trafić do ludzi ze wszystkich szczebli hierarchii organizacyjnej w firmach małych i dużych. Jego odbiorcami są szeregowi pracownicy, menedżerowie projektów, dyrektorzy genera...
36,61 zł 49,00 zł
Do koszyka Zobacz więcej
Winning znaczy zwyciężać - Outlet - Jack Welch

Winning znaczy zwyciężać - Outlet

Książka (twarda z obwolutą)
OUTLET
Niedostępny
Winning znaczy zwyciężać - Outlet - Jack Welch

Winning znaczy zwyciężać - Outlet

Wydawca: Studio Emka
Welch stara się trafić do ludzi ze wszystkich szczebli hierarchii organizacyjnej w firmach małych i dużych. Jego odbiorcami są szeregowi pracownicy, menedżerowie projektów, dyrektorzy genera...
OUTLET
Niedostępny
Zobacz więcej
Znaleziono: 4 pozycje
Przeglądaj:
Sortuj według:
  • Popularność rosnąco
  • Popularność malejąco
  • Od najstarszych
  • Od najnowszych
  • Cena rosnąco
  • Cena malejąco
  • Tytuł od A do Z
  • Tytuł od Z do A
  • Autor od A do Z
  • Autor od Z do A
  • Wydawca od A do Z
  • Wydawca od Z do A
Popularność malejąco
Wyświetl:
  • 20
  • 40
  • 80
20