Przemiany społeczno-kulturowe, rozwój technologiczny, konsumpcjonizm oraz przeformułowanie hierarchii wartości może generować zagrożenia dla młodych ludzi. Pedagodzy, nauczyciele i rodzice b...
Jean-Marie Barbier jest profesorem w Conservatoire National des Arts et Métiers w Paryżu, gdzie utworzył Centrum Badań nad Kształceniem oraz Katedrę UNESCO Kształcenia i Praktyk Profesjonaln...
Prezentowany wybór dzieł Hansa-Georga Gadamera, jednego z najwybitniejszych filozofów współczesnych, zawiera jego nietłumaczone dotychczas na język polski teksty. Podzielony je...
Uwagi dotyczące pojęć wartość i aksjologiaInterpretacja hermeneutycznaDyskurs jako obszar badańTożsamość interpretatoraAksjologiczne podstawy pedagogiki społecznejSyst...
Książka w serii "Filozofia kultury i edukacja" - dotyczy relacji między pedagogiką a filozofią, szczegółowej analizie poddane został poglądy i dzieła Heideggera i Husserla.Te...
Książka ta jest wynikiem badań prowadzonych przez autorkę nad przemianami w obrębie dyskursu na temat kształtu i roli współczesnego uniwersytetu oraz procesu kształcenia na poziomie akademic...
Przygotowanie książki Higiena szkolna w szkolnictwie ogólnokształcącym w Drugiej Rzeczypospolitej „wymagało od Autorki zaznajomienia się zarówno z czasopiśmiennictwem pedagogicz...
Opracowanie ma charakter analizy naukowej wspartej na paradygmacie opisu teoretycznego i analiz statystycznych interpretujących przedmiot badań. […] Walorem opracowania jest udana pró...
Przygotowana propozycja rozważań jest drugim tomem tryptyku poświęconego zagadnieniom pracy społecznej (w pierwszym ukazana została jej ontologiczna perspektywa). Wprowadzenie do epistemologii prac...
Autorzy niniejszego tomu poruszają wiele niezwykle interesujących, a zarazem i kontrowersyjnych problemów - znajdziemy tu bowiem prowokujące pytanie o potrzebę filozofii wychowania, o to czy...
Badanie nastoletnich chłopców w miejscu zamieszkania, przeprowadzane przez badacza-sąsiada towarzyszącego im w codzienności, było pogłębiającym się wglądem w kolejne wymiary ich rzeczywistoś...
Książka zawiera dziewięć tekstów przedstawicieli antropologii kulturowej, socjologii, pedagogiki, historii oraz psychologii klinicznej. Zbudowanie zespołu złożonego z reprezentantów ...
Prezentowany zbiór tekstów powstał jako propozycja przywołania i ponownego odczytania dorobku naukowego przedstawiciela wielkiego nurtu współczesnej pedagogiki polskiej, pedago...
Ewaluacja to jedno z najczęściej używanych słów w dyskursie współczesnego życia publicznego. Upowszechnianie się tego terminu na gruncie polskim zapoczątkował o okresie międzywojennym...
Pomoc potrzebującym należy do najstarszych obszarów społecznej działalności człowieka. Wynikała z pobudek miłości bliźniego i była rezultatem troski o dobro innych. Człowiek czyniący dobro -...
Książka jest próbą włączenia się w dyskusję dotyczącą nauczycieli wczesnej edukacji oraz, wciąż zbyt wolno zmieniającego się, modelu ich kształcenia. Jest próbą przełamania, ciągle do...
We współczesnej pedeutologii sięga się do źródeł, o czym świadczy powrót do filozoficznych pytań o człowieka i jego miejsce w świecie, do kwestii nierozerwalnego związku pedago...
Tematyka artykułów, szczególnie tych związanych z pedagogiką resocjalizacyjną, dotyka współczesnych mało eksplorowanych w literaturze tematów (np. macierzyństwo nieletni...
Badanie emocji (odczuwanych uczuć) nie jest procesem łatwym i oczywistym. Pytanie o naturę emocji zostaje wciąż otwarte. Ze względu na fakt, że emocje pozostają w sferze indywidualnych doświadczeń ...