Przemiany społeczno-kulturowe, rozwój technologiczny, konsumpcjonizm oraz przeformułowanie hierarchii wartości może generować zagrożenia dla młodych ludzi. Pedagodzy, nauczyciele i rodzice b...
Pierwsza na polskim rynku wydawniczym książka na temat terapii behawioralnej dzieci z autyzmem! Autyzm jest jednym z najpoważniejszych i najczęściej diagnozowanych zaburzeń rozwojowych. Z niemal 10...
Każdy z nas jest inny. Mamy różny wygląd, wzrost, figurę, kolor włosów. Różnimy się tym, co lubimy i czego nie lubimy. Wszyscy mamy swoje wyjątkowe talenty. Oznacza to, że byci...
Publikacja składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy to rozważania związane z istotą najprostszej jednostki dydaktycznej i treningowej, jaką są ćwiczenia. W dalszej części tego rozdz...
Książka zawiera opisy i analizę zachowań komunikacyjnych dzieci z autyzmem dziecięcym, ukazuje wpływ zaburzeń w obrębie kompetencji komunikacyjnej na realizację funkcji komunikacyjnej wypowiedzi.
Co zrobić, gdy nasze dziecko na odmowę kupna zabawki reaguje wybuchem niepohamowanej złości? Lub gdy jest gotowe zrobić dosłownie wszystko, aby uniknąć odrabiania lekcji i sprzątania po sobie, a na...
Zagadnienie przemian zachodzących w polskiej szkole od wielu lat nie traci na aktualności, nie zbliżając się do choćby częściowego badawczego nasycenia. Tym bardziej, że w naszej rzeczywistości edu...
W publikacji omówiono zadania nauczyciela we współczesnej szkole, oczekiwania społeczne wobec nauczycieli, doskonalenie i wspomaganie ich pracy oraz zarządzanie potencjałem, odpowiedz...
Monografia jest kontynuacją rozważań Autorki dotyczących świąt o charakterze państwowym obchodzonych w szkołach Komisji Edukacji Narodowej zawartych w publikacji „Nadawać duszom kształt narod...
„Niewidzialne dzieci”, „niewinne o?ary systemu sprawiedliwości” czy „ukryte o?ary prawa” to niektóre z utrwalonych w literaturze określeń odnoszących się ...
Dlaczego dzieci stają się częścią zjawiska, jakim jest prześladowanie? Czy cyberprzemoc różni się od tradycyjnego prześladowania? W jaki sposób można zapobiegać prześladowaniu w szkol...
Publikacja została opracowana z myślą o nauczycielach, metodykach i studentach wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej oraz arteterapii tak, by mogła stanowić dla nich wartościową ...
Tłumaczenie publikacji czołowego badacza inteligencji, twórczości i mądrości, Roberta J. Sternberga z Uniwersytetu Cornella w USA oraz austriackiej badaczki z Uniwersytetu w Klagenfurcie, Ju...
Celem głównym monografii jest identyfikacja poziomu transparentności dokonań polskich uniwersytetów z perspektywy zewnętrznych interesariuszy – w wymiarze finansowym i niefinans...
Książka stanowi przystępny komentarz do przepisów ustawy o pomocy społecznej. Poszczególne artykuły przybliżono z uwzględnieniem poglądów prezentowanych w literaturze i orzeczn...
Publikacja to jedyny na rynku tak obszerny poradnik dotyczący spraw o kontakty z dziećmi – zarówno z punktu widzenia osób uprawnionych do kontaktów, jak i tych, któ...
Numer jest poświęcony problematyce wczesnego dzieciństwa prezentowanej w świetle dorobku naukowego profesor Barbary Wilgockiej-Okoń (1927-2022). Profesor stworzyła na Uniwersytecie Warszawskim nowo...
Publikacja jest przewodnikiem po zagadnieniach dotyczących budowania dobrych relacji w szkole, napisanym przez praktyka dla praktyków z głębokim przekonaniem, że dobrą edukację tworzy się za...
W książce zaprezentowano historię, strukturę organizacyjną, założenia programowe, sfery działania, przygotowanie religijne i moralne członków Włoskiej Akcji Katolickiej, biografię wybitnego ...
Na tom składa się siedem artykułów naukowych podejmujących ważne i jednocześnie rzadko poruszane problemy współczesnej edukacji i pedagogiki. Wśród autorów znajdują się ...