Przedszkole i szkoła, w której zorganizowano oddział przedszkolny, prowadzą dla każdego oddziału dziennik zajęć przedszkola, w którym dokumentuje się przebieg pracy dydaktyczno-wychow...
Książka jest przewodnikiem dla nauczycieli, którzy nie mają jeszcze dużego doświadczenia we współpracy z rodzicami i trochę się jej obawiają. Może tez być użyteczna dla tych pedagog&o...
Janina Kostkiewicz: Potencjalność podmiotu wychowania w ujęciu antropologii katolickiejJarosław Horowski: wolność od autorytetu jako zabobon. Teleologia wychowania w zakresie autorytetu w świ...
Artykuły i notatki, które autor chce przedstawić tu Czytelnikom, zostały zebrane z około 30 lat. Pisma te powstawały w poszukiwaniu wyjaśnienia spraw, które napotykałem na swojej drod...
Celem niniejszej książki jest ukazanie dziejów Niezależnego Zrzeszenia Studentów w Toruniu w okresie od jego powstania we wrześniu 1980 r. do rozbicia Tymczasowego Zarządu Uczelnianeg...
Poszukiwanie skutecznych sposobów zapobiegania uzależnieniom dzieci i młodzieży od środków psychoaktywnych (w tym wypadku alkoholu i narkotyków) na podstawie precyzyjnego rozpo...
Podręcznik opisuje zmodyfikowane techniki dialektycznej terapii behawioralnej o udokumentowanej skuteczności w leczeniu nastolatków mających wiele problemów psychicznych, w tym narażo...
Polska nauka o edukacji potrzebuje impulsów i otwarć - na nowe kategorie teoretyczne, koncepcje i pola problemowe. Niestety, autorzy wielu rozpraw i publikacji nie wpisują się w to założenie...
Książka łączy perspektywę edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia z socjo-antropologicznymi rozważaniami na temat ciała w kulturze konsumpcji. Czytelnik znajdzie w niej odpowiedzi na wiele aktualnyc...
Wstęp Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu powołano 24 VIII 1945 r., wieńcząc ponad 500-letnie starania o wszechnicę na Pomorzu. Początkowo była to uczelnia dwuwydziałowa, złożona z...
Liberalizm niejedno ma imię. Pedagogika klasycznego liberalizmu reprezentowana przez Johna Locke'a i Johna Stuarta Milla jest zapisem zmagań liberałów z ich podstawowym i nieodstępowalnym pr...
Nauczycieli obarcza się odpowiedzialnością za słabości edukacji także wtedy, kiedy źródła tych słabości mają charakter ponadindywidualny, systemowo-strukturalny. To rodzi w nich poczucie nie...
Książka ta powstała głównie z myślą o studentach wydziałów lekarskich. Brak podręcznika dotyczącego dziejów polskiej medycyny zainspirował nas do jego napisania. Jest to jedyna...
Książka stanowi ciekawe studium teoretyczno-empiryczne, podejmujące niezwykle aktualne - nie tylko w Polsce - problemy. W sytuacji rozmywania się granic współczesnego świata, poczucie niepew...
Tom przedstawia 26 rozmów z pracownikami Uniwersytetu Jagiellońskiego, członkami "Solidarności" w latach 1980-1989. Są to wspomnienia o zaangażowaniu rozmówców w ruch...
Spośród licznych publikacji na temat autyzmu ta jest jedną z niewielu, które polecam rodzicom od razu po zdiagnozowaniu zaburzeń u ich dzieci.Dr Tony Charman, Instytut Psychiatr...
Z historii teorii pedagogicznejDzieje szkolnictwaZ historii środowisk edukacyjnychKoncepcje podręcznika historii wychowania w świetle propozycji autorów i opinii recenzent&...
Przygoda z uśmiechem to cykl przyjazny dziecku, doskonale dopasowany do potrzeb trzy- i czterolatków. Każdy obszar edukacji opracował specjalista, zwracając szczególną uwagę na możliw...
Refleksja nad zagadnieniami prezentowanymi przez Autorów recenzowanej publikacji wskazuje na konieczność wychowania zwłaszcza młodego pokolenia do wartości oraz odbudowania podstaw antropolo...
Inspiracją do powstania książki była dyskusja, jaka wywiązała się w sekcji X podczas VII Zjazdu Pedagogicznego w Toruniu, który odbył się pod hasłem „Po życie sięgaj nowe. Teoria i pra...