Przemiany społeczno-kulturowe, rozwój technologiczny, konsumpcjonizm oraz przeformułowanie hierarchii wartości może generować zagrożenia dla młodych ludzi. Pedagodzy, nauczyciele i rodzice b...
Przedłożona do recenzji monografia Elżbiety Szabelskiej pt. Kompetencja językowa dzieci z ADHD dotyczy jednego z istotniejszych w przekonaniu logopedów i językoznawców tematu, a miano...
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (sz...
Czwarty tom z serii Cyfrowy tubylec w szkole –diagnozy i otwarcia stanowi kontynuację namysłu nad edukacją w kontekście zmediatyzowanej kultury współczesnej implikowanej rozwojem nowoc...
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowi ważny i coraz częściej spotykany podmiot w rzeczywistości edukacyjnej. Czy współczesna szkoła, realizując kluczowe dla edukacji kompete...
Jean-Marie Barbier jest profesorem w Conservatoire National des Arts et Métiers w Paryżu, gdzie utworzył Centrum Badań nad Kształceniem oraz Katedrę UNESCO Kształcenia i Praktyk Profesjonaln...
W natłoku coraz to nowszych, „atrakcyjniejszych” metod uczenia się gwarantujących sukces edukacyjny warto dostrzec, że podstawą każdej działalności człowieka jest prawidłowe funkcjonowa...
Prezentowana publikacja została opracowana dla nauczycieli, terapeutów, wychowawców, rodziców, studentów, a także innych osób, które zajmują się zagadnieni...
Przedstawione w publikacji rozważania i analizy nie wyczerpują readaptacyjnego potencjału tkwiącego w kategorii zadowolenia z życia, jednak – w ocenie Autorki – mogą stać się inspiracją...
Recenzowana monografia stanowi wartościowe i inspirujące opracowanie problemu rezyliencji matematycznej w aspekcie teoretycznym, empirycznym oraz praktycznym. [...] Jest kontynuacją i rozwinięciem ...
Przemiany technologiczne leżące u podstaw dynamicznego rozwoju mediów […] generują konieczność uwzględnienia zmian w sposobie rozumienia (i projektowania) nowoczesnej edukacji medialn...
Praca jest monografią autorską stanowiącą efekt wieloletniego doświadczenia dydaktycznego (ale również badawczego) w zakresie wykorzystania i wdrażania e-learningu w kształceniu akademickim....
Monografia Placówka leśna jako miejsce łączenia dzieci z naturą jest dziełem oryginalnym, powstałym dzięki pasji i wieloletniemu doświadczeniu naukowemu Autorki, która na podstawie po...
"Autor jasno wskazuje na cel pedagogii tolerancji, który lokuje w kształtowanie myślenia, postaw i zachowań dotyczących drugiego człowieka, opartych na poszanowaniu jego godności bez wy...
„Niewidzialne dzieci”, „niewinne o?ary systemu sprawiedliwości” czy „ukryte o?ary prawa” to niektóre z utrwalonych w literaturze określeń odnoszących się ...
Dlaczego dzieci stają się częścią zjawiska, jakim jest prześladowanie? Czy cyberprzemoc różni się od tradycyjnego prześladowania? W jaki sposób można zapobiegać prześladowaniu w szkol...
Publikacja została opracowana z myślą o nauczycielach, metodykach i studentach wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej oraz arteterapii tak, by mogła stanowić dla nich wartościową ...
Tłumaczenie publikacji czołowego badacza inteligencji, twórczości i mądrości, Roberta J. Sternberga z Uniwersytetu Cornella w USA oraz austriackiej badaczki z Uniwersytetu w Klagenfurcie, Ju...
Celem głównym monografii jest identyfikacja poziomu transparentności dokonań polskich uniwersytetów z perspektywy zewnętrznych interesariuszy – w wymiarze finansowym i niefinans...
Monografia Edukacja wczoraj, dziś, jutro jest wspólnym przedsięwzięciem pedagogów skupionych wokół środowiska naukowego Uniwersytetu Zielonogórskiego i ma charakter prac...