Janina Kostkiewicz: Potencjalność podmiotu wychowania w ujęciu antropologii katolickiejJarosław Horowski: wolność od autorytetu jako zabobon. Teleologia wychowania w zakresie autorytetu w świ...
Artykuły i notatki, które autor chce przedstawić tu Czytelnikom, zostały zebrane z około 30 lat. Pisma te powstawały w poszukiwaniu wyjaśnienia spraw, które napotykałem na swojej drod...
Worlds in the making Constructivism and Postmodern KnowledgePreface; Constructivism in Language Sciences and Education: Zdzisław Wąsik: Investigative Perspectives in the Construction of Scien...
siążka W harmonii z naturą. Elementy ekologii w pedagogice i sztuce wpisuje się w nurt szerokiej dyskusji - w ostatnim czasie niezwykle ożywionej - na temat wychowywania dzieci i młodzieży szkolnej...
Celem niniejszej książki jest ukazanie dziejów Niezależnego Zrzeszenia Studentów w Toruniu w okresie od jego powstania we wrześniu 1980 r. do rozbicia Tymczasowego Zarządu Uczelnianeg...
Leszek Kołakowski stwierdził, że jednym z charakterystycznych rysów współczesnego świata jest przeświadczenie, że przeszłość nie ma znaczenia i nie dotyczy w sposób bezpośredni...
Prezentowana publikacja to dzieło najbardziej znanych polskich uczonych osadzających swe analizy fenomenu człowieka i jego wychowania na filozoficznych założeniach personalizmu chrześcijańskiego ub...
Przed rokiem, jako wspólne przedsięwzięcie Wydawnictwa WAM i Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej "Ignatianum" w Krakowie, ukazał się pierwszy tom nowego podręcznika akademick...
Książka łączy perspektywę edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia z socjo-antropologicznymi rozważaniami na temat ciała w kulturze konsumpcji. Czytelnik znajdzie w niej odpowiedzi na wiele aktualnyc...
Wstęp Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu powołano 24 VIII 1945 r., wieńcząc ponad 500-letnie starania o wszechnicę na Pomorzu. Początkowo była to uczelnia dwuwydziałowa, złożona z...
Przedstawiona do recenzji książka podejmuje istotny dla procesu wychowania problem wartości uznanych za relatywne w świecie ery ponowoczesnej. Autorka słusznie uzasadnia, że zanik podstawowych wart...
Zmieniające się współczesne społeczeństwo warunkuje i określa przemiany w wielu dziedzinach życia. Na naszych oczach tworzy się nowa rzeczywistość społeczna i edukacyjna. Wychowanie młodych ...
Książka stanowi ciekawe studium teoretyczno-empiryczne, podejmujące niezwykle aktualne - nie tylko w Polsce - problemy. W sytuacji rozmywania się granic współczesnego świata, poczucie niepew...
Z historii teorii pedagogicznejDzieje szkolnictwaZ historii środowisk edukacyjnychKoncepcje podręcznika historii wychowania w świetle propozycji autorów i opinii recenzent&...
Książka jest oryginalnym dorobkiem autorskim opracowanym na podstawie obszernej literatury oraz badań empirycznych. Oryginalność jej zasadza się w podjiętej problematyce, jaką jest przedstawienie s...
Refleksja nad zagadnieniami prezentowanymi przez Autorów recenzowanej publikacji wskazuje na konieczność wychowania zwłaszcza młodego pokolenia do wartości oraz odbudowania podstaw antropolo...
O szkole napisano mnóstwo prac. Wydaje się, że w tej sytuacji trudno powiedzieć coś nowego. Dokładniejsza znajomość rzeczy pozwala jednak zrozumieć, że dotyczy to tylko niektórych zak...
Poszczególne wartości, które jawią się ważne w wychowaniu i edukacji, mają wymiar uniwersalny, ogólnoludzki i są podzielane przez ludzi rożnych kultur, wyznań i kręgów c...
Inspiracją do powstania książki była dyskusja, jaka wywiązała się w sekcji X podczas VII Zjazdu Pedagogicznego w Toruniu, który odbył się pod hasłem „Po życie sięgaj nowe. Teoria i pra...
Pedagogika potrzebuje innowacji dla edukacji. Ale potrzebuje także rozmaitych koncepcji teoretycznych, które będą nie tylko naturalną kontynuacją minionego stulecia w ich interpretowaniu, l...