Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (sz...
Czwarty tom z serii Cyfrowy tubylec w szkole –diagnozy i otwarcia stanowi kontynuację namysłu nad edukacją w kontekście zmediatyzowanej kultury współczesnej implikowanej rozwojem nowoc...
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowi ważny i coraz częściej spotykany podmiot w rzeczywistości edukacyjnej. Czy współczesna szkoła, realizując kluczowe dla edukacji kompete...
Monografia ta stanowi ważny i aktualny głos w dyskusji na temat obecności dialogu w przestrzeni edukacyjnej współczesnej szkoły na różnych jej poziomach, w tym również na pozio...
W muzeach naukowych i centrach nauki na całym świecie wielu edukatorów przyjmuje i bawi gości na różne sposoby. Są oni obecni w salach wystawowych, często noszą kolorowe t-shirty, odp...
W natłoku coraz to nowszych, „atrakcyjniejszych” metod uczenia się gwarantujących sukces edukacyjny warto dostrzec, że podstawą każdej działalności człowieka jest prawidłowe funkcjonowa...
Uczenie się przez całe życie związane jest ze zmianami społecznymi, gospodarczymi, politycznymi, kulturowymi, edukacyjnymi. Ich wieloaspektowy i wielopłaszczyznowy charakter oraz dynamika rodzi pot...
Monografia dotyczy naukowego dyskursu na temat doświadczeń środowiska rodzinnego, szkolnego i społecznego podczas przebiegu i skutków pandemii COVID-19. Ma dużą wartość naukową i dydaktyczną...
Współczesność niesie ze sobą nieoczekiwane, często dramatyczne wydarzenia, których nikt wcześniej nie przewidział. Rodzi się wiele pytań związanych z egzystencją człowieka w niestabil...
Oddana do rąk Czytelników monografia stanowi propozycję działań służących zapewnieniu bezpieczeństwa osobom niesłyszącym, które zamieszkują Rzeczpospolitą Polską, w sytuacjach zagraża...
Potrzeba powstania tej książki wynikała przede wszystkim z naszej praktyki klinicznej w pracy z Pacjentami i ich Rodzinami nad seksualnością wieku dziecięcego i młodzieńczego. Na kolejnych stronach...
Książka Zrozumieć Montessori ma na celu wyjaśnienie Czytelnikowi przesłania pedagogicznego Marii Montessori. Jednym z głównych terminów w pracach Montessori jest pojęcie „metoda...
Światowa pandemia SARS-CoV-2, której doświadczyły społeczeństwa u progu 2020 roku, spowodowała diametralne zmiany dotychczasowego stylu życia, jego realizowanych modeli i wzorców, wyw...
„Wybór źródeł do dziejów ZHR”, Tom I, Utworzenie i rozwój Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej 1989-1999, Tom II, Rozwój Związku Harcerstwa Rzeczypospo...
Problemy kształcenia akademickiego współczesnych nauczycieli wczesnej edukacji stały się obszarem żywego zainteresowania badaczy-członków Zespołu Edukacji Elementarnej funkcjonującego...
Na książę składa się osiem rozdziałów, które zostały podzielone na część teoretyczną i empiryczną.W części teoretycznej wykorzystano wiedzę na temat relacji lekarz – pacje...
Autorka jest ekspertem w dziedzinie niemieckiego systemu szkolnictwa. Wiele z przedstawionych rozwiązań prawno-organizacyjnych można zastosować w rodzimych warunkach. Z tego punktu widzenia książka...
W opracowaniu podjęto próbę nakreślenia współczesnej wizji niepełnosprawności związanej z równoczesnymi, dualnymi zaburzeniami funkcji słuchowych i wzrokowych w wielu konteksta...
SELF - model pozytywnego doradztwa zawodowego. Koncepcja modelu i wskazówki zastosowania w pracy doradczej z młodzieżą szkół ponadpodstawowychMonografia (...) stanowi isto...
Książka składa się z ośmiu rozdziałów (a w ich obrębie wyodrębniłem podrozdziały i nienumerowane sekcje). Celem rozdziału pierwszego jest zarysowanie historycznych uwarunkowań funkcjonowania...