Przedszkole i szkoła, w której zorganizowano oddział przedszkolny, prowadzą dla każdego oddziału dziennik zajęć przedszkola, w którym dokumentuje się przebieg pracy dydaktyczno-wychow...
Książka jest przewodnikiem dla nauczycieli, którzy nie mają jeszcze dużego doświadczenia we współpracy z rodzicami i trochę się jej obawiają. Może tez być użyteczna dla tych pedagog&o...
Janina Kostkiewicz: Potencjalność podmiotu wychowania w ujęciu antropologii katolickiejJarosław Horowski: wolność od autorytetu jako zabobon. Teleologia wychowania w zakresie autorytetu w świ...
Artykuły i notatki, które autor chce przedstawić tu Czytelnikom, zostały zebrane z około 30 lat. Pisma te powstawały w poszukiwaniu wyjaśnienia spraw, które napotykałem na swojej drod...
Celem niniejszej książki jest ukazanie dziejów Niezależnego Zrzeszenia Studentów w Toruniu w okresie od jego powstania we wrześniu 1980 r. do rozbicia Tymczasowego Zarządu Uczelnianeg...
Przygotowanie książki Higiena szkolna w szkolnictwie ogólnokształcącym w Drugiej Rzeczypospolitej „wymagało od Autorki zaznajomienia się zarówno z czasopiśmiennictwem pedagogicz...
Książka łączy perspektywę edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia z socjo-antropologicznymi rozważaniami na temat ciała w kulturze konsumpcji. Czytelnik znajdzie w niej odpowiedzi na wiele aktualnyc...
Opracowanie ma charakter analizy naukowej wspartej na paradygmacie opisu teoretycznego i analiz statystycznych interpretujących przedmiot badań. […] Walorem opracowania jest udana pró...
Wstęp Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu powołano 24 VIII 1945 r., wieńcząc ponad 500-letnie starania o wszechnicę na Pomorzu. Początkowo była to uczelnia dwuwydziałowa, złożona z...
Przygotowana propozycja rozważań jest drugim tomem tryptyku poświęconego zagadnieniom pracy społecznej (w pierwszym ukazana została jej ontologiczna perspektywa). Wprowadzenie do epistemologii prac...
Książka stanowi ciekawe studium teoretyczno-empiryczne, podejmujące niezwykle aktualne - nie tylko w Polsce - problemy. W sytuacji rozmywania się granic współczesnego świata, poczucie niepew...
Badanie nastoletnich chłopców w miejscu zamieszkania, przeprowadzane przez badacza-sąsiada towarzyszącego im w codzienności, było pogłębiającym się wglądem w kolejne wymiary ich rzeczywistoś...
Książka zawiera dziewięć tekstów przedstawicieli antropologii kulturowej, socjologii, pedagogiki, historii oraz psychologii klinicznej. Zbudowanie zespołu złożonego z reprezentantów ...
Z historii teorii pedagogicznejDzieje szkolnictwaZ historii środowisk edukacyjnychKoncepcje podręcznika historii wychowania w świetle propozycji autorów i opinii recenzent&...
Przygoda z uśmiechem to cykl przyjazny dziecku, doskonale dopasowany do potrzeb trzy- i czterolatków. Każdy obszar edukacji opracował specjalista, zwracając szczególną uwagę na możliw...
Pomoc potrzebującym należy do najstarszych obszarów społecznej działalności człowieka. Wynikała z pobudek miłości bliźniego i była rezultatem troski o dobro innych. Człowiek czyniący dobro -...
Książka jest próbą włączenia się w dyskusję dotyczącą nauczycieli wczesnej edukacji oraz, wciąż zbyt wolno zmieniającego się, modelu ich kształcenia. Jest próbą przełamania, ciągle do...
Refleksja nad zagadnieniami prezentowanymi przez Autorów recenzowanej publikacji wskazuje na konieczność wychowania zwłaszcza młodego pokolenia do wartości oraz odbudowania podstaw antropolo...
We współczesnej pedeutologii sięga się do źródeł, o czym świadczy powrót do filozoficznych pytań o człowieka i jego miejsce w świecie, do kwestii nierozerwalnego związku pedago...
Inspiracją do powstania książki była dyskusja, jaka wywiązała się w sekcji X podczas VII Zjazdu Pedagogicznego w Toruniu, który odbył się pod hasłem „Po życie sięgaj nowe. Teoria i pra...