Monografia jest zbiorem refleksji na temat współczesnego świata i trudnych, dramatycznych zdarzeń, w których uczestniczymy, których jesteśmy świadkami. Jest próbą odzwie...
Książka stanowi tom pokonferencyjny XI Zjazdu Pedagogicznego i poświęcona jest zagadnieniu sformułowanemu jako: Przesilenie. Kręgi kryzysów kontekstów edukacji – wyzwanie dla pe...
Książka adresowana jest do tych, którzy na co dzień pracują z dziećmi – czy to w służbie zdrowia, w oświacie, instytucjach pomocy społecznej, czy w organizacjach pozarządowych, a także...
The publication represents the result of research carried out as part of the Jean Monnet project – EDUPOL Module “The European Integration Process. Double reunification through EU Educa...
Czym jest ocenianie zachowania i czemu służy? Czy jest konieczne? Czy może sprzyjać rozwojowi uczniów i uczennic? Wielu nauczycieli, uczniów oraz rodziców zadaje sobie te pytan...
W pierwszych latach życia dzieci z entuzjazmem odkrywają świat. Uczą się chodzić i mówić bez lęku przed ośmieszeniem i popełnieniem błędu. Z biegiem czasu stają się zdolne do samooceny i zac...
Książka prezentuje współczesną edukację polonijną i polską za granicą w dwóch odsłonach. Pierwsza z nich ukazuje obecny stan tego typu edukacji ujęty w kilku perspektywach, co pozwala...
Wszystkie dzieci odczuwają emocje. Będą szczęśliwe, jeśli potrafią je zaakceptować i rozpoznać ich ukryty sens. Dzięki tej mądrej książeczce, obfitującej w zabawne i pouczające ćwiczenia rysunkowe,...
Prezentowany tom tekstów stanowi doskonałą egzemplifikację możliwości jakie pedagogika daje młodym naukowcom, ale też ich ogromnego potencjału w zakresie przyczyniania się do jej rozwoju. Te...
Praca koncentruje się na popularyzacji wiedzy oraz promocji badań własnych poprzez edukacyjno-artystyczną konceptualizację (od inspiracji do kreacji) odnoszoną do osobistych doświadczeń dydaktyczny...
Dla uczczenia jubileuszu100-lecia Uniwersytetu Poznańskiego odbyła się międzynarodowa konferencja naukowa na temat ”Uniwersytet XXI wieku: od Humboldta do Uniwersytetu 4.0” Jej zadaniem...
Monografia interdyscyplinarna przedstawia rezultat intelektualnych poszukiwań autorów zainteresowanych problemami edukacji w obszarze pedagogiki porównawczej. Poszczególne rozd...
Badania nad komunikacją wykazały, iż jest ona w dużym stopniu kształtowana przez różne tożsamości ich uczestników, związane z przynależnością do określonych grup społecznych. Dlatego ...
Autorka przedstawia rolę terapii muzycznej w rehabilitacji ogólnej jako uzupełnienie kompleksowego usprawniania dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Książka zawiera nowatorską propozycję aut...
Rodzice dziecka z ADHD/ADD próbują na różne sposoby je "uporządkować". Walka toczy się nieustannie: o rozrzucone skarpetki, zachowanie przy stole, nieodrobione lekcje, zgubi...
Publikacja stanowi zbiór analiz teoretyczno-badawczych dotyczących funkcjonowania współczesnej młodzieży w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości społeczno-kulturowej. Zamieszczo...
Skąd się bierze niechęć do nauki i stres egzaminacyjny? Przede wszystkim ze sposobu „motywowania”, polegającego na obarczaniu młodzieży lękami rodziców i nauczycieli: „będz...
Dzieci powinny dorastać w miłości, w poczuciu, że są akceptowane i szanowane, że są wyjątkowe takie, jakie są. Dostarczenie przez rodziców odpowiednich wzorców zachowań i wsparcia jes...
Monografia składa się z dwóch części. W pierwszej zamieszczone zostały interdyscyplinarne re?eksje teoretyczne dotyczące nauczyciela. Ujęto je szeroko, tak jak zaproponowane zostało to w tyt...
Podstawą skutecznego wychowywania jest konsekwentne wyznaczanie granic, umożliwiającychdziecku orientację w otaczającym je świecie. MacKenzie omawia typowe błędypopełniane przez rodziców, wy...