Jestem ogromnie zobowiązany i wdzięczny za to, że moje prace są czytane w Polsce, i głęboko doceniam – oraz jestem poruszony przez – naród polski za jego nieustającą siłę, odwagę...
Niniejszy Program wychowania przedszkolnego został opracowany na podstawie teoretycznych założeń pedagogiki Marii Montessori. Autorkami publikacji są nauczycielki Przedszkola Miejskiego nr 106 w Ło...
Publikacja jest próbą przedstawienia zarówno zagadnień teoretycznych dotyczących wybranych aspektów współczesnej wiedzy o rodzinie z uwzględnieniem perspektywy systemowe...
Inscenizacje szkolne mają swoją tradycję i gorących miłośników. Wnoszą w życie szkolne element odmiany, twórczego klimatu i poczucie przeżywania czegoś wyjątkowego. W prezentowanej pu...
W wychowaniu intelektualnym zwraca się uwagę na osobowość umysłową człowieka. Ważne są takie cechy, jak: otwartość na wiedzę, dociekliwość naukowa, dążenie do prawdy, wytrwałość, ale jednocześnie z...
Teraźniejszość w dialogu z edukacyjną przeszłością po 1989 rokuNajnowsza historia edukacji wobec potrzeb pedagogikiZnaczenie refleksji historycznej w pedagogiceKultura, wychowanie...
Niniejsza książka opisuje przede wszystkim osłabienie działania Anioła w odniesieniu do „fundamentu bytu”, to znaczy do ciała fizycznego. Książka, którą napisałem później ...
Celem książki jest ukazanie tischnerowkiej filozofii człowieka jako cennego źródła inspiracji pedagogicznych, próba ujęcia jego koncepcji człowieka jako paidei, która stać się ...
Koncepcja edukacji fizycznej „Zdrowie, Sport, Rekreacja”, to programy nauczania wychowania fizycznego dla czterech etapów edukacyjnych. Jest to jedyny obecnie na rynku edukacyjny...
Zainteresowanie dziecka światem ludzi dorosłych podczas pierwszych doświadczeń społecznych przejawia się zaciekawieniem światem ich pracy, czynnościami zawodowymi, narzędziami i środkami pracy. Na ...
Kwestionariusz ten może być wykorzystywany do diagnozy logopedycznej dzieci przedszkolnych i szkolnych. Składa się z obrazków, których nazwy zawierają samogłoski i spółgłoski w...
Inspiracją do opracowania konspektów zawartych w tej publikacji była praca z dziećmi oraz chęć ułatwienia im kontaktu z muzyką. Dzięki spotkaniom z nauczycielami muzyki i codziennym zajęciom...
W prezentowanej książce Czytelnik znajdzie teoretyczne podstawy kształcenia wyzwalającego, zwartą koncepcję takiego kształcenia, wyniki badań nad stanem doświadczenia podmiotowości uczniów n...
Początki filozofii AmicationObraz człowieka w kontekście równowartościowościSpołeczny charakter człowiekaW stronę praktyki i przeżywaniaWolność duchowa dzieckaN...
Wzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się...
Pojawiające się do tej pory różnego rodzaju książki, podręczniki czy poradniki dotyczące rozwoju zdolności, talentu czy geniuszu człowieka miały – oczywiście nie wszystkie – jedn...
Zainteresowanie problematyką codzienności szkoły wynika z potencjału, jaki tkwi w jej warunkach oraz w doświadczeniach głównych podmiotów […] jest okazją do tego, by podjąć pr&...
W okresie dzieciństwa 5% dzieci doświadcza trudności z płynnym i swobodnym wypowiadaniem się. U większości to mija (przyjmuje się, że w trzech przypadkach na cztery) , jednak jedno dziecko z tej cz...
Proponowana pozycja wydawnicza: "RYTMIKA DLA DZIECI" stawia sobie za cel rozwinięcie naturalnej potrzeby rytmu u dziecka.Całość obejmuje 120 zabaw i ćwiczeń rytmicznych przeprowadzanych w...