Na początku XX wieku na bazie osobistych doświadczeń i obserwacji Maria Montessori wykreowała oryginalne, teoriopoznawcze podstawy pracy pedagogicznej z dzieckiem. Opracowała metodę zindywidualizow...
Autorka zmierzyła się z ważnym, a zarazem trudnym poznawczo problemem. Ważny to problem w kontekście rodziny wychowującej dziecko z niepełnosprawnością, również o dużej wadze społecznej. Od ...
Książka jest efektem realizowanego od 2008 r. projektu badawczego. Autorki zwracają uwagę na stosunkowa rzadko podejmowane w literaturze zjawisko nadmiernego i nieuzasadnionego stosowania dostępnyc...
Celem badawczym nieniejszego opracowania jest próba zidentyfikowania preferowanego radzenia sobie ze stresem (dyspozycyjnego i sytuacyjnego) u studentów pierwszego roku w kontekście w...
Aspekt rewolucyjnych zmian w komunikacji multimedialnej, jakkolwiek ważny, jest tylko jednym z obszarów przemian zachodzšcych w mediach. W kręgu naszych zainteresowań pozostaje inny, ...
Tom IIIrocznika stanowi kontynuację realizacji założeń programowych przedstawionych w tomie inauguracyjnym, ujętych w ramy komplementarnego modelu współczesnej pedagogiki kultury. Tom został...