Badania nad komunikacją wykazały, iż jest ona w dużym stopniu kształtowana przez różne tożsamości ich uczestników, związane z przynależnością do określonych grup społecznych. Dlatego ...
Autor z dużym znawstwem i wnikliwością analizuje, a także porównuje i zestawia ze sobą dwie koncepcje rozwoju: koncepcje L.S. Wygotskiego i E.H. Eriksona. Choć powstawały one w różnyc...
Na początku XX wieku na bazie osobistych doświadczeń i obserwacji Maria Montessori wykreowała oryginalne, teoriopoznawcze podstawy pracy pedagogicznej z dzieckiem. Opracowała metodę zindywidualizow...
Interesująca, przeznaczona dla rodziców, opiekunów i nauczycieli publikacja, w której Autorka w kompetenty sposób prezentuje:• skrót teoretycznych odni...
Autorka zmierzyła się z ważnym, a zarazem trudnym poznawczo problemem. Ważny to problem w kontekście rodziny wychowującej dziecko z niepełnosprawnością, również o dużej wadze społecznej. Od ...
Problem relacji między edukacją (wykształceniem) a nierównościami społecznymi stanowi integralny przedmiot badań w ramach socjologii edukacji. W tradycji badań w tym zakresie zderzają się r&...
Część teoretyczną niniejszej pracy tworzą trzy rozdziały. Pierwszy z nich dotyczy znaczenia kształcenia ustawicznego we współczesnym, nieustannie zmieniającym się świecie. Rozdział drugi akc...
Utarczki, kłótnie, bijatyki, zazdrość, czasami zaciekłe wojny i długotrwałe konflikty; z drugiej strony - harmonia, porozumienie, wspólne odkrywanie świata, ekscytujące przygody z dzi...
Niniejsza książka to światowy bestseller.Dr Thomas Gordon lansuje - wynikającą z bogatego doświadczenia i praktyki - nową, skuteczną metodę pedagogiczną, posługującą się swoistą ideą rozwiązy...
Autorki dramatów zamieszczonych w tomie W świecie baśni. Scenariusze przedstawień teatralnych dla młodzieży zapraszają czytelników do podjęcia rozmowy na trudne i ważkie tematy, takie...
Książka jest efektem realizowanego od 2008 r. projektu badawczego. Autorki zwracają uwagę na stosunkowa rzadko podejmowane w literaturze zjawisko nadmiernego i nieuzasadnionego stosowania dostępnyc...
Niniejsza ksiażka to światowy bestseller. Dr Thomas GORDON proponuje w niej bowiem nową, skuteczną metodę pedagogiczną rozwiązywania konfliktów powstających między rodzicami a dziećmi. Autor...
W niniejszej pracy Thomas Gordon przypomina najważniejsze punkty swojej teorii i konfrontuje ją z codziennym życiem. Publikacja zawiera wiele wypowiedzi rodziców, którzy z mniejszym l...
Książka adresowana jest przede wszystkim do nauczycieli uczących w szkole podstawowej (klasy IV–VI), ale może być też dobrą inspiracją dla osób pracujących na wyższych szczeblach eduka...
Dramaty dla dzieci autorstwa Agnieszki Kuszy (instruktorki teatralnej, polonistki i dramatopisarki) przeznaczone są dla najmłodszych dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Teksty te można potraktować jako...
Zbiór ten wzbogaca wiedzę na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży, zaznajamia z wynikami badań diagnostycznych przeprowadzonych wśród uczniów, z opiniami n...
Katarzyna Makowska - absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, nauczyciel matematyki w szkole podstawowej.W swojej pracy zawodowej konc...