Celem publikacji jest przygotowanie do realizacji zadań dydaktycznych i wychowawczych w powiązaniu z wiedzą nabytą podczas studiów kierunkowych. Publikacja niezbędna w codziennej praktyce eduka...
Książka adresowana jest do tych, którzy na co dzień pracują z dziećmi – czy to w służbie zdrowia, w oświacie, instytucjach pomocy społecznej, czy w organizacjach pozarządowych, a także do osób/i...
Rodzice dziecka z ADHD/ADD próbują na różne sposoby je "uporządkować". Walka toczy się nieustannie: o rozrzucone skarpetki, zachowanie przy stole, nieodrobione lekcje, zgubi...
Integracja sensoryczna, w popularnym skrócie określana jako SI, jest procesem przetwarzania w mózgu informacji odbieranych przez zmysły z naszego ciała oraz otoczenia dla wykorzystania ich w codzie...
Książka opowiada o naukowej emigracji pedagoga do świata neuronauki. Jednak bodźcem do jej napisania nie była potrzeba opublikowania dziennika z emigracji, lecz krytyczna refleksja emigranta dotycz...
Uniwersytet jako wspólnota ludzi myślących i wolnych od zawsze interesował badaczki i badaczy. Dyskusja o otwartych przestrzeniach dyskursu uniwersyteckiego stanowić może punkt wyjścia do de...
Książka Dyscyplina naukowa i tożsamość naukowca stanowi kolejny rezultat zainteresowań badawczych autora dotyczących uniwersytetu. Autor koncentruje swoją uwagę na dyscyplinach i dyscyplinarności, ...
Książka koncentruje się na zagadnieniach zarządzania strategicznego oraz zarządzania zmianą w odniesieniu do praktyki oświatowej.Omówiono w niej m.in. takie kwestie jak:- zarządz...
W poradniku zostały omówione zasady dostarczania przez dyrektorów placówek oświatowych danych do Systemu Informacji Oświatowej (SIO). Są to dane obejmujące w szczególnoś...
Czym jest ocenianie zachowania i czemu służy? Czy jest konieczne? Czy może sprzyjać rozwojowi uczniów i uczennic? Wielu nauczycieli, uczniów oraz rodziców zadaje sobie te pytan...
Publikacja stanowi analizę polskiego systemu prawnego w zakresie stosunków pracy nauczycieli w szkołach publicznych oraz placówkach oświatowych, ze szczególnym uwzględnieniem r...
W książce przedstawiono e-learning jako proces edukacyjny składający się z następujących po sobie etapów: projektowanie, organizowanie, realizacja i ewaluacja. Wskazano działania, jakie powi...
Książka jest przewodnikiem po zasadach dobrych manier i savoir-vivre’u. Autorka w przystępny sposób opisuje zagadnienia z zakresu protokołu dyplomatycznego i etykiety, a także omawia r...
W publikacji przedstawiono wybrane problemy prawne związane ze stosowaniem rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizy...
Książka stanowi praktyczny przewodnik dla wszystkich, którzy chcieliby otworzyć własną szkołę, przedszkole, żłobek lub inną niepubliczną placówkę edukacyjną. Zebrano w niej obowiązują...
Monografia interdyscyplinarna przedstawia rezultat intelektualnych poszukiwań autorów zainteresowanych problemami edukacji w obszarze pedagogiki porównawczej. Poszczególne rozd...
Książka ma na celu umożliwienie zdiagnozowania poziomu wypalenia i poszukania jego potencjalnych źródeł w codziennej pracy nauczyciela.Stanowi próbę odpowiedzi na takie pytania:...
Każde dziecko ma swoją drogę do BogaJak kształtować wiarę dziecka, aby nie stała się ona tylko przykrym obowiązkiem? Jak zachować duchowy wymiar sakramentów mimo ich świeckiej ot...
Prof. Andrzej Bałandynowicz stworzył teorię zhumanizowanego odwetu kary pozbawienia wolności oraz teorię inkluzyjnej readaptacji społecznej, które stanowią podstawę aksjologiczną polityki kr...
Tutoring jest jedną z metod edukacji spersonalizowanej, polegającą na systematycznej pracy w relacji mistrz–uczeń. Ma na celu wspieranie ucznia w rozwijaniu jego potencjału w oparciu o jego u...