Monografia interdyscyplinarna przedstawia rezultat intelektualnych poszukiwań autorów zainteresowanych problemami edukacji w obszarze pedagogiki porównawczej. Poszczególne rozd...
Każde dziecko ma swoją drogę do BogaJak kształtować wiarę dziecka, aby nie stała się ona tylko przykrym obowiązkiem? Jak zachować duchowy wymiar sakramentów mimo ich świeckiej ot...
Dziecko to nie koniec świata!Kochasz swoje dziecko nade wszystko, ale zdarza Ci się z sentymentem wracać do szalonych czasów, gdy nie byłaś jeszcze mamą/ nie byłeś jeszcze tatą? Chcesz...
Badania nad komunikacją wykazały, iż jest ona w dużym stopniu kształtowana przez różne tożsamości ich uczestników, związane z przynależnością do określonych grup społecznych. Dlatego ...
W opracowaniu starano się ukazać wybrane problemy z zakresu wychowania, jego istoty i złożoności w ujęciu współczesnych przedstawicieli nauki zajmujących się oświatą i wychowaniem. Tematyka ...
Publikacja poświęcona jest sytuacji społecznej rodzin osób pozbawionych wolności. Jej podstawę teoretyczną stanowią założenia interakcjonizmu symbolicznego, który wyjaśnia i definiuje...
Po ponad dwudziestu latach notowania przemyśleń dydaktycznych wykładowczyni akademicka i nauczycielka nie-akademicka postanowiła zebrać w jednym tomie scenariusze, pomysły, teksty publikowane w &bd...
Autor z dużym znawstwem i wnikliwością analizuje, a także porównuje i zestawia ze sobą dwie koncepcje rozwoju: koncepcje L.S. Wygotskiego i E.H. Eriksona. Choć powstawały one w różnyc...
Na początku XX wieku na bazie osobistych doświadczeń i obserwacji Maria Montessori wykreowała oryginalne, teoriopoznawcze podstawy pracy pedagogicznej z dzieckiem. Opracowała metodę zindywidualizow...
Autorka zmierzyła się z ważnym, a zarazem trudnym poznawczo problemem. Ważny to problem w kontekście rodziny wychowującej dziecko z niepełnosprawnością, również o dużej wadze społecznej. Od ...
W niniejszej publikacji więcej uwagi poświęcono etapowi naukowego rozwoju pedagogiki. W tym celu dość szczegółowo omówiono twórczość pedagogiczną Profesora Janusza Gniteckiego,...
Andrzej ma cudownego tatę, bawi się z nim i bardzo go kocha. Jednak nagle w trakcie następuje zmiana: jakby obudził się w nim czarny człowieczek, który go odmienia, a Andrzeja napełnia strac...
Doktor Andreas Mehringer (1911-2004) - przez wiele lat dyrektor jednego z domów dziecka w Monachium - dzieli się z czytelnikami swym długoletnim doświadczeniem, podaje i w przystępny spos&oa...
Doktor Andreas Mehringer (1911-2004) - przez wiele lat dyrektor jednego z domów dziecka w Monachium - dzieli się z czytelnikami swym długoletnim doświadczeniem, podaje i w przystępny spos&oa...
Problem relacji między edukacją (wykształceniem) a nierównościami społecznymi stanowi integralny przedmiot badań w ramach socjologii edukacji. W tradycji badań w tym zakresie zderzają się r&...
Autor uzasadnia potrzebę łączenia szkolnej i pozaszkolnej działalności uczniów, analizuje proces tej złożonej formy dydaktyczno-wychowawczej, omawia sposoby jej scalania oraz prezentuje przy...
Część teoretyczną niniejszej pracy tworzą trzy rozdziały. Pierwszy z nich dotyczy znaczenia kształcenia ustawicznego we współczesnym, nieustannie zmieniającym się świecie. Rozdział drugi akc...
Książka jest próbą podsumowania i usystematyzowania dotychczasowych rozważań dotyczących funkcjonowania źródeł ikonograficznych zarówno w kontekście szerszym (dotyczącym og&oac...
I. ARTYKUŁYJoanna KołodziejczykOsoba z niepełnosprawnością wobec starzenia się i starościMagdalena MatysiaRowność w edukacji - rzeczywistość czy utopia?