Jak odkrywać w dzieciach ich własną ukrytą wiedzę i umiejętności pozwalające nadrabiać i wyrównywać niedostatki psychiczne? Jak wspomagać strategie autoterapeutyczne dzieci z dysfunkcjami więzi oso...
Dziecko nie pragnie niczego więcej ponad rzeczy dostosowane do jego potrzebi korzysta z nich dopóty, dopóki są one mu przydatne.Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzy...
Książka przedstawia trzy kluczowe koncepcje dydaktyczne, wyrastające z psychologii behawioralnej, kognitywnej i konstruktywistycznej. Ma bazie pierwszej z nich zbudowana jest strategia nauczania, s...
Zajmujemy się badaniem Psychologii Dziecięcej od chwili narodzin, od samego początku życia. „To nieprawda,” mówi doktor Montessori, „że wynalazłam to, co nazywane jest Meto...
Prezentowane w niniejszej pracy nowe spojrzenie naukowo-badawcze służy lepszemu zrozumieniu zaburzeń komunikowania się osób ze spektrum autyzmu. Szczególnie cenne są implikacje prakty...
Każdy, kto przestrzega zasad protokołu dyplomatycznego i etykiety, jest zawsze postrzegany jako godny uwagi i zaufania. Dobre maniery bardzo często decydują o sukcesie zawodowym i prywatnym, a ich ...
Książka ta powstała na zapotrzebowanie środowiska akademickiego, zwłaszcza uczelni humanistycznych (pedagogicznych) i informatycznych. Jest adresowana do nauczycieli wszystkich przedmiotów i...
Książka poświęcona została jednej z podstawowych idei pedagogiki specjalnej - integracyjnemu kształceniu osób niepełnosprawnych. Prezentuje współczesny stan wiedzy oraz analizę potrze...
Rozważania stanowiące treść tej książki koncentrują się wokół problematyki szeroko rozumianych procesów rozwoju i uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym oraz roli nauczyciela w p...
W badaniach nad szkolnictwem wyższym w Polsce brakuje prac eksplorujących proces zmiany, gdyż dominują publikacje będące diagnozą jego stanu. Dlatego ze względów poznawczych interesujące wyd...
Czy masz kłopoty z identyfikacją i wsparciem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Twojej klasie?
Jeśli potrzebujesz wsparcia w rozpoznawaniu, rozumieniu i wspieraniu uczniów...
Chcąc zachować w pamięci przesłanie krakowskiego 17. Powszechnego Zjazdu Historyków Polskich, Kolegium Redakcyjne Historyki i Krakowski Oddział PTH ustanowiły nagrodę im. Marcelego Handelsma...
Zwrot w stronę edukacji kulturalnej jako podstawy autokreacji jest efektem wieloletnich pasji naukowo-badawczych autorki. Pierwotnie koncentrowały się one wokół analiz teoretycznych, dotyczą...
Podręcznik:· przystępnie wyjaśnione teoretyczne podstawy pracy socjalnej, odniesienia dziedziny do myśli m.in. Habermasa, Giddensa, Bourdieu, Foucaulta, Buttler oraz do kierunkó...
Zagadnienia dotyczące zaburzeń w zachowaniu, niedostosowania społecznego, przestępczości oraz uzależnieńWspółczesne systemy resocjalizacyjne, proces resocjalizacjiImplikacje wyni...
Czy szczęście jest w nas czy jednak poza nami? Czy je wytwarzamy, czy jednak jest ono zdeponowane w jakichś miejscach, do których dostęp jest bardziej lub mniej utrudniony? Czy możliwe jest ...
Jak oceniając uczniów, zachęcać ich do efektywnej pracy?Książka Paula Dixa pokazuje, że ocenianie to nie tylko kilka czynności zakończonych „dwóją” lub „...
Jak oceniając uczniów, zachęcać ich do efektywnej pracy?Książka Paula Dixa pokazuje, że ocenianie to nie tylko kilka czynności zakończonych „dwóją” lub „...
Czy geny warunkują nasze szkolne sukcesy i niepowodzenia? Czy źródło talentu tkwi w genach? Czy geniusz można odziedziczyć? Czy i jak geny wpływają na nasze zachowania i osiągniecia szkolne?...
Książka przedstawia zjawisko agresywnego zachowania kibiców piłki nożnej, które w ostatnich latach stało się szczególnie ważnym problemem społecznym nie tylko w Polsce. <...