Na książkę składają się wybrane teksty wystąpień i referatów przedstawionych w okresie ostatniego dziesięciolecia na konferencjach i sympozjach, w kraju i za granicą. Całość przedstawiona w ...
Od czego by tu zacząć, jeśli chce się opowiadać o jednym roku życia człowieka bardzo już dorosłego - w tej jego fazie, która się mieści między osiemdziesięcioma a prawie już dziewięćdziesięc...
Omówione tematy: współczesna edukacja specjalna i rehabilitacja, integracja na rzecz osób niepełnosprawnych, jednostka niepełnosprawna we współczesnym świecie.
Ta niewielka książka słowackiego naukowca, który poza macierzystą uczelnią pracuje również na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, dotyczy podstawowego problemu - jaki jest wpływ naucz...
Oddajemy do Waszych rąk kolejny wybór wierszy dla dzieci. Nie dzielimy go świadomie na grupy dla dzieci młodszych i starszych, wierząc, że najlepszego wyboru dokonają same wychowawczynie, zn...
Po pierwsze praca jest unikalną w naszym kraju, w ostatnim ćwierćwieczu, pozycją poświęconą złożonej problematyce współczesnej edukacji dorosłych w Wielkiej Brytanii, kraju wysoko cenionym w...
Specyficzne cechy roli ojca w wychowaniuOjciec i ojcostwo w ujęciu badań i obserwacji porównawczychWpływ ojca na rozwój dzieckaTrudności i pułapki roli ojczyma...
Książka została pomyślana jako pomoc dydaktyczna dla nauczycieli przedszkoli, świetlic czy klubów dziecięcych, a także dla rodziców. Zawiera zbiór oryginalnych prac plastycznyc...
- pedagogika opiekuńcza - diagnozowanie potrzeb opiekuńczo - wychowawczych - elementy systemu opieki nad dzieckiem - elementy metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej
Odczyt wygłoszony w auli Uniwersytetu Genewskiego z ramienia Niezależnego Komitetu Reformy Szkolnictwa przez Edouarda Claparede, szwajcarskiego psychologa, pedagoga i lekarza, jednego z twór...
"Autor charakteryzuje siedemnaście subkultur: od bikiniarzy do hakerów komputerowych. Rozdział ten stanowi interesujący i wyczerpujący przegląd subkultur młodzieżowych ostatnich lat, z ...
Współesna szkoła polska nie wykorzystuje możliwości ucznia, a kierując nim krok po kroku i prowadząc mechaniczne oraz bezrefleksyjne ćwiczenia, zniechęca go do samodzielnego myślenia. Co rob...